PwC Türkiye, işletmeler için sürdürülebilir büyüme ve yeşil pazarlara açılmanın anahtarını sunduğu yeni raporunu açıkladı. “Yeşil Dönüşümde Rekabetçi Farklılaşma: Yeşil Prim’in Önemi” başlıklı rapor, karbonsuzlaşma stratejilerini iş stratejisiyle entegre eden firmaların uzun vadede elde edeceği avantajları vurguluyor.
Raporda, Yeşil Prim’in sürdürülebilir stratejilere ve teknolojilere yatırım yapan şirketlere sağladığı finansal ve rekabet avantajları detaylandırılıyor. Yeşil Prim, düşük emisyona sahip ürünlerin sağladığı ek değer, fiyat farkı ve rekabet üstünlüğünü tanımlıyor. PwC Türkiye Danışmanlık Hizmetleri Şirket Ortağı Akif Koca, şirketlerin bu stratejilerle karbon maliyetleri ve düzenleyici engelleri proaktif bir şekilde yönetebileceğini belirtti.
Raporda ayrıca, tüketicilerin sürdürülebilir ürünler için daha fazla ödeme yapma eğilimlerinin arttığına dikkat çekiliyor. Özellikle Y ve Z kuşaklarının çevre dostu ürünlere olan ilgisinin yükseldiği vurgulanıyor.
Kaynak: SANAYİ HABER AJANSI