Doğrudan satış sektörü büyümeye devam ediyor

Dünya Doğrudan Satış Dernekleri Federasyonu (WFDSA), geçtiğimiz yıla ait küresel doğrudan satış sektörüne ilişkin son verilerini açıkladı. Yayınlanan rapora göre, dünya doğrudan satış sektörü 167.7milyar dolara ulaştı.

Doğrudan satış sektörü büyümeye devam ediyor
Yayınlama: 28.01.2025
2
A+
A-

Dünya Doğrudan Satış Dernekleri Federasyonu (WFDSA), geçtiğimiz yıla ait küresel doğrudan satış sektörüneilişkin son verilerini açıkladı. Yayınlanan rapora göre, dünya doğrudan satış sektörü 167.7milyar dolara ulaştı.

Dünya Doğrudan Satış Dernekleri Federasyonu (WFDSA), 2023 yılına ait doğrudan satış sektörüne dair yeni verilerini açıkladı. Küresel doğrudan satış sektörü, 2023 yılı itibarıyla 167,7 milyar dolara ulaşarak büyüme trendini sürdürdü. Pandeminin etkilerinin ardından sektörde büyük bir hareketlilik gözlemlenirken, özellikle bağımsız satış temsilcilerinin, girişimcilerin sayısı önemli bir ölçüde arttı.
 

Sektöre kadın girişimcilerin sayısı arttı

2023 verilerine göre, doğrudan satış sektöründe bağımsız satış temsilcilerinin sayısı 102,9 milyona ulaştı. Bu temsilciler arasında kadınların oranı ise giderek artıyor. Global Entrepreneurship Monitor (GEM) verilerine göre, her altı kadından biri yakın gelecekte kendi işini kurmayı planlıyor. Kadın girişimcilerin yüzde 73’ü iş gücü sıkıntıları nedeniyle bu adımı atıyor. Yüzde 49’u toptan veya perakende iş kurmayı tercih ederken, yüzde 36’sı ise tek başına girişimci oluyor.

Bağımsız satış temsilcilerinin yaş dağılımına bakıldığında ise, yüzde 48,7’sinin 35 ile 54 yaş arasında olduğu görülüyor. Genç girişimciler de sektöre ilgi gösteriyor; yüzde 25,9’u 34 yaş ve altında yer alıyor.

En çok sağlığa destek ürünleri talep gördü

2023 yılı itibarıyla en büyük doğrudan satış pazarları arasında ABD, 36,6 milyar dolarlık satış rakamıyla lider konumda yer alıyor. Onu, 19,7 milyar dolarla Almanya, 16,2 milyar dolarla Güney Kore ve 15,04 milyar dolarla Çin takip ediyor. Küresel satışların büyük bir kısmını sağlığa destek, kozmetik ve kişisel bakım ürünleri ile ev eşyaları oluşturuyor. Sağlığa destek sektörü, yüzde 31,7’lik pay ile en büyük kategori olurken, kozmetik ve kişisel bakım yüzde 24,2, ev eşyaları ise yüzde 17,0 pay ile ilk üçte yer alıyor.

Türkiye pandemiden beri büyüyor

Doğrudan satış sektörünün Türkiye üzerindeki gelişmelerini değerlendiren QNET Türkiye, Orta Asya ve Rusya Bölge Genel Müdürü Cem Geyik “Pandemi sonrası Türkiye, doğrudan satış sektöründe dikkat çeken bir büyüme süreci geçiriyor. Hem yerel hem de uluslararası markaların ilgisini çeken sektör, esnek iş modelleri ve sunduğu girişimcilik fırsatlarıyla ekonomideki değişimlere hızla uyum sağlayabiliyor. Özellikle dijital platformlar üzerinden yapılan satışlar, sektördeki en büyük trendlerden biri haline gelmiş durumda. Çevrimiçi satış kanallarının yükselişi, doğrudan satış alanında ciddi bir büyüme ivmesi yarattı. Bu alanda sektör son dört yılda istikrarlı bir gelişim gösterdi. Genç nüfusun dijital platformlara olan ilgisi ve sosyal medyanın gücü, girişimcilerin yeni iş modelleri yaratmalarına zemin hazırladı. Bu süreçte, pek çok yeni marka ve girişimci, doğrudan satış yöntemlerini benimseyerek sektöre katıldı. 2024 yılında QNET Türkiye olarak, saat ve takı kategorilerinde önemli bir büyüme kaydettik diyebiliriz. Bu başarı, markanın yerel pazarda güçlü bir gelişim gösterdiğini ve tüketici tercihlerinde önemli bir yer edindiğini ortaya koyuyor” sözlerine yer verdi.

QNET Hakkında:   

QNET, doğrudan satış sistemini kendi birikimleri ve e-ticaret ile birleştirerek yeni bir değer ortaya koydu. Asya’nın önde gelen doğrudan satış şirketlerinden biri olan QNET’in 25 yılı aşkın geçmişinde, e-ticaretin gücüyle çığır açan iş modeli dünya çapında 100’ü aşkın ülkede milyonlarca girişimcinin güçlenmesine sebep oldu. QNET, 2014 yılından beri Manchester City Spor Kulübü’nün, 2018 yılında aynı kulübün kadın futbol takımının resmi doğrudan satış sponsoru oldu. QNET, aynı zamanda Afrika Futbol Federasyonu (CAF) sponsorudur. 2019 yılında ise Fenerbahçe HDI Sigorta Erkek Voleybol Takımının forma kol sponsorluğunu üstlendi.

2010 yılında Türkiye’ye adım atan QNET, ülkemizin dört bir yanına ulaşan güçlü bir network yapısına sahiptir. 'Dünyaya Değer Katmak İçin Kendini Geliştir' (RYTHM) felsefesi ile hareket eden ve güçlü sivil toplum kuruluşlarıyla sosyal sorumluluk projesi gerçekleştiren QNET, 2017 yılında Aile Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı Gençlik ve Spor Kulübü İstanbul Şubesi Erkek Voleybol Takımı, 2018 yılındaysa aynı kurumun Kız Futbol Takımı sponsorudur.

QNET, ürünlerini tasarlarken doğaya ve insana saygı prensibinden asla vazgeçmedi. Ürün kategorilerinin içinde erkekler için geliştirilen Naturtres Şampuan, Saç kremi, Duş jeli serisi, yağlar ve serum ile Physio Radiance cilt bakım ürünleri, lüks Bernhard H. Mayer® saat ve takıları, HomePure Nova su arıtma cihazı, hava arıtma cihazı HomePure Zayn, su iyonizeri HomePure Viva ve Q-breaks konaklama ürünleri yer almaktadır. QNET Türkiye Doğrudan Satış Derneği’nin ‘silver’ üyesidir.

Daha fazla bilgi için lütfen QNET’in www.qnetturkiye.com.tr adresindeki web sitesini ziyaret edin.

 

 


SANAYİ HABER AJANSI

Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.