Gaziantep Büyükşehir Belediyesi, afetzede vatandaşların ve sahada çalışan ekiplerin ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla teknik servis hizmetleriyle sahada yer aldı.
Depremin ardından, Nurdağı ve İslahiye ilçelerinde internet erişimi olmayan 10 noktaya uydu internet hizmeti sağlandı. Bu noktalara bilgisayar ve yazıcı gibi cihazlar dağıtılarak koordinasyon süreci hızlandırıldı.
Sahada görev yapan ekiplerin etkinliğini artırmak için tablet ve data hatları dağıtıldı. Hasar tespit çalışmalarının kesintisiz ve hızlı bir şekilde sürdürülmesi için teknolojik destek sağlandı.
Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı (AFAD) Koordinasyon Merkezinde çalışan belediye personeline de teknik destek verildi. Laptop ve yazıcı kurulumları yapılarak koordinasyonun en üst seviyede yürütülmesine katkıda bulunuldu. Teknolojik altyapının her an hazır tutulması, bölgedeki yardım ve kurtarma çalışmalarının hız kazanmasına yardımcı oldu.
Nurdağı’nda 3, İslahiye’de 2 Beyaz Masa birimi kurarak afetzede vatandaşlara hizmet sunuldu. Gaziantep Büyükşehir Belediyesi binasında yaklaşık 30 personelle, vatandaşların taleplerini karşılamak ve süreçleri takip etmek amacıyla bir Çağrı Merkezi oluşturuldu. Bu merkezler, depremzedelerin sorunlarını iletebildikleri, bilgi alabildikleri ve taleplerini karşılayabildikleri bir iletişim köprüsü işlevi gördü.
Büyükşehir Belediyesi, modern teknolojiyi kullanarak deprem bölgesindeki hasar tespit çalışmalarını hızlandırdı. Nurdağı ve İslahiye’de hasar gören binaların 3 boyutlu drone video çekimleri yapıldı. Elde edilen görüntüler, Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) altyapısına entegre edilerek hasar analizlerinin detaylı bir şekilde yapılmasına olanak tanıdı.
SANAYİ HABER AJANSI