Heping Liu: “Ne Zha” neden dünya çapında popüler oldu?

CGTN Muhabiri:Heping Liu, dün akşam itibarıyla Çin yapımı ‘Ne Zha 2’nin gişe hasılatı 12 milyar 123 milyon yuana ulaşarak tüm zamanların en çok hasılat elde eden ilk 9 filminden biri olduğunu belirtti.

Heping Liu: “Ne Zha” neden dünya çapında popüler oldu?
Yayınlama: 18.02.2025
3
A+
A-

CGTN Muhabiri:Heping Liu'nun haberine göre, dün akşam itibarıyla Çin yapımı ‘Ne Zha 2’nin gişe hasılatı 12 milyar 123 milyon yuana ulaşarak tüm zamanların en çok hasılat elde eden ilk 9 filminden biri oldu. Yabancı izleyiciler ‘Ne Zha 2’nin zarif ve güzel grafiklere sahip olduğunu, hikayesiyle de Çin kültürünün samimi ve edebi bir dille anlatıldığını belirtti. 

Çin'de Ne Zha herkes tarafından bilinen bir isim olduğunu hatırlatan CGTN Muhabiri:Heping Liu şu değerlendirmeyi yaptı:

“Küçük çocuk sadece asi bir ruha ve büyük becerilere sahip efsanevi bir figür değil, aynı zamanda Çinliler arasında popüler bir halk ikonudur. 29 Ocak’ta vizyona giren Ne Zha 2, 8 gün 5 saat içinde Çin film tarihinin gişe rekorunu kırdı, tek bir pazarda en fazla gişe hasılatı yapan film oldu ve animasyon filmlerin küresel gişesinde “Hollywood yapımı olmayan tek film” olarak ikinci sırada yer aldı.

Peki, Çin yapımı film neden bu kadar popüler oldu? Uzmanlar, kaliteli bir içeriğin en önemli etken olduğunu belirtiyor. Ne Zha 2 klasik mitolojik karakteri modernize ederek tüm dünyanın erişebileceği yılmaz bir kahraman sunuyor.

Filmin prodüksiyonunda yaklaşık 2 bin özel efekt görüntüsü, 10 binden fazla özel efekt unsuru da dahil olmak üzere 5 yıllık titiz çalışmalar var. Böylece Çin yapımı animasyon filmi, kendi teknolojisiyle dünya standartlarında yeni bir aşamaya geçerek sektörü de hayrete düşürdü.

2025 yılı Çin sinemasının doğuşunun 120. ve dünya sinemasının doğuşunun 130. yıl dönümü.

Bu tarz filmlerin artmasıyla, dünya Çin’i dijital ortamdan daha gerçekçi, üç boyutlu ve kapsamlı bir şekilde tanıyabilecek.”


SANAYİ HABER AJANSI

Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.