ebebek, 2024 yılının son çeyreğinde operasyonel verimliliğini artırarak FAVÖK marjını bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 0,7 yükseltirken, tüm yılı 5,5 puan iyileşerek yüzde 11,8’e ulaşan FAVÖK marjıyla kapattı. 2024 yılı genelinde brüt marjını yaklaşık 7,5 puan iyileşmeyle yüzde 35,5 seviyesine çıkaran marka, fiziki mağazalarındaki genişleme stratejisi ve dijital kanallardaki etkinliği sayesinde bebeveyn kitlesini genişleterek yıl boyunca satış adedinde yüzde 10,9 artış elde etti.
Güçlü büyümesini sürdüren ebebek, 2024 yılının son çeyreğinde operasyonel verimliliğini artırarak FAVÖK marjını bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 0,7 yükseltirken, tüm yılı 5,5 puan iyileşerek yüzde 11,8’e ulaşan FAVÖK marjıyla kapattı. 2024 yılı genelinde brüt marjını yaklaşık 7,5 puan iyileşmeyle yüzde 35,5 seviyesine çıkaran marka, fiziki mağazalarındaki genişleme stratejisi ve dijital kanallardaki etkinliği sayesinde bebeveyn kitlesini genişleterek yıl boyunca satış adedinde yüzde 10,9 artış elde etti.
Anne ve bebek ürünleri sektöründe öncü konumda olan ebebek, 2024 yılı dördüncü çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı. Enflasyon muhasebesi uygulamaları çerçevesinde hazırlanan finansal tablolarda 2024 yılının son çeyreğinde net satış gelirlerini geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 14 artıran ebebek, yıl toplamında 18,3 milyar TL hasılata ulaşarak büyüme ivmesini 2024 yılında da devam ettirdi. Şirket, 2024 yılında operasyonel verimlilik ve güçlü maliyet yönetimi sayesinde Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kâr’ı (FAVÖK) 2023 yılına göre yüzde 107 artırarak 2,2 milyar TL seviyesine çıkardı. 2024 yılı FAVÖK marjı ise 5,5 puan iyileşerek yüzde 11,8 olarak gerçekleşti. 2024 yılında net kârı 85 milyon TL’ye ulaşan ebebek, 2023 yılına göre yüzde 10,9 satış adedi büyümesi kaydederek güçlü finansal performansını sürdürdü.
Mağaza ve dijital platformlardaki trafikte artış
2024 yılı 4’üncü çeyreğinde mağaza trafiğinde ve dijital platformlardaki ziyaretçi sayılarında da artış kaydeden ebebek, mağaza ziyaretçi sayısını geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 5,8 artırarak 13 milyona yükseltti. ebebek.com internet sitesinde ise 4’üncü çeyrekteki ziyaretçi sayısını geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 5 artırarak 32,9 milyona çıkardı. ebebek böylelikle 2024 yılı genelinde mağazalarında 50 milyonu ve ebebek.com internet sitesinde 130 milyonu aşkın ziyaretçiyi ağırladı. Bebeveyn memnuniyetini sürekli olarak ön planda tutan marka, hizmet kalitesini en üst seviyeye taşımak ve tüketicilerine daha iyi bir alışveriş deneyimi sunmak adına yatırımlarına devam ediyor. 2024 yılı sonunda Türkiye’deki toplam mağaza sayısını 270’e çıkaran şirket, büyümeye paralel olarak operasyonel verimliliğini artırmayı ve her iki satış kanalında da bebeveyn odaklı çözümler geliştirmeyi sürdürüyor.
“Büyüme odaklı yatırımlarımıza devam edeceğiz”
2024 yılını 2023 yılına göre yüzde 12 hasılat büyümesiyle tamamlayan ebebek, 2025 yılı hedeflerine odaklanarak çalışmalarını hız kesmeden devam ettiriyor. Şirketin güçlü finansal performansına ilişkin değerlendirmelerde bulunan ebebek Mağazacılık A.Ş. Grup CEO’su Halil Erdoğmuş, fiziki ve dijital kanallarda sürdürülebilir büyümeye devam edeceklerinin altını çizdi. 2024 yılında elde edilen başarılı finansal sonuçların, ebebek’in bebeveyn odaklı stratejilerinin ve operasyonel verimliliği artıran yaklaşımlarının bir sonucu olduğunu belirten Erdoğmuş, “ebebek olarak hem fiziki mağazalarımızda hem de dijital platformlarımızda güçlü bir büyüme sergileyerek bebeveynlere en iyi alışveriş deneyimini sunmayı sürdürüyoruz. 2025 yılında da inovasyon, müşteri deneyimi ve sürdürülebilir büyüme odaklı yatırımlarımıza devam edeceğiz. Bu kapsamda, mağaza ağımızı genişletmeye ve e-ticaret kanalındaki büyümemizi hızlandırmaya yönelik stratejik adımlar atmayı planlıyoruz. Operasyonel verimliliğimizi artırarak, kârlılığımızı sürdürülebilir kılmayı ve bebeveynlerimize her zaman daha iyi bir alışveriş deneyimi sunmayı hedefliyoruz” dedi.
Londra’da iki mağaza hizmete girdi
2025 yılında, yurt içindeki güçlü büyümelerini sürdüreceklerini belirten Halil Erdoğmuş, yurt dışı atılımları için de kararlı adımlarla çalışmalarına devam edeceklerinin altını çizdi. Erdoğmuş, “Yurt dışı pazarlarında ebebek’in marka değerini daha geniş kitlelere ulaştırmak için stratejik adımlar atıyoruz. Özellikle Birleşik Krallık pazarına yönelik mağazalaşma stratejimiz doğrultusunda, 2024 yılının son çeyreğinde Londra’da mağazamızı faaliyete geçirdik. 2025 yılının ilk çeyreğinde de ikinci mağazamızı açtık. Yurt içi ve yurt dışı pazarlarda stratejik yatırımlarımıza hız kesmeden devam edeceğiz. ebebek’in uluslararası alanda daha fazla yer edinmesi, finansal başarılarımızı daha da artıracak. Biz de bu hedef doğrultusunda çalışmalarımızı sürdürüyoruz” diye konuştu.
SANAYİ HABER AJANSI