İstanbul’un ilk elektrikli otobüs dönüşümünü Güngören Belediyesi gerçekleştirdi

İstanbul İklim Değişikliği Eylem Planı’na göre, 2019 yılı baz alınarak 2030 yılına kadar sera gazı emisyonlarının yüzde 52,2 oranında azaltılması planlanıyor. Bu hedeflere ulaşmak için elektrikli otobüs dönüşümünde ilk somut adımı Güngören Belediyesi attı.

İstanbul’un ilk elektrikli otobüs dönüşümünü Güngören Belediyesi gerçekleştirdi
Yayınlama: 25.02.2025
2
A+
A-

İstanbul İklim Değişikliği Eylem Planı'na göre, 2019 yılı baz alınarak 2030 yılına kadar sera gazı emisyonlarının yüzde 52,2 oranında azaltılması planlanıyor. Bu hedeflere ulaşmak için elektrikli otobüs dönüşümünde ilk somut adımı Güngören Belediyesi attı. Belediye Başkanı Dr. Mimar Bünyamin Demir, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’nın sıfır karbon hedefi kapsamında Güngören Belediyesi’nin de bünyesine 3 elektrikli otobüs kattığını açıkladı. Başkan Demir, sadece elektrikli araç dönüşümü değil aynı zamanda şarj altyapısı için de dönüşüm çalışmalarına başladıklarını söyledi.

Amaç karbon ayak izini azaltmak

Türkiye’nin, iklim değişikliğiyle mücadele kapsamında 2053 yılına kadar net sıfır emisyon hedefine ulaşması, İstanbul İklim Değişikliği Eylem Planı'na göre, 2019 yılı baz alınarak 2030 yılına kadar sera gazı emisyonlarının yüzde 52,2 oranında azaltılması için yerel yönetimler de kullarını sıvadı. Bu kurumlardan biri olan Güngören Belediyesi, temiz enerji ve sıfır atık yönetimi dışında araç filosunda da elektrikli dönüşümünü gerçekleştirdi. Ulaşım kaynaklı sera gazı emisyonlarını azaltmak ve belediyenin karbon ayak izini minimuma indirmek için bünyesine 3 elektrikli otobüs kattı. Kamuda elektrikli araç kullanımının teşvik edilmesi ve fosil yakıt tüketiminin azaltılması kapsamında Güngören Belediyesi yerli firma Karsan ile el sıkıştı. Karsan’ın yüzde 100 elektrikli e-ATAK otobüsleri Güngören Belediyesi’nin araç filosuna dahil edildi.

Kültür duraklarından tesislere elektrikli ulaşım

Güngören Belediyesi tarafından hayata geçirilen “Kolay Ulaşım Projesi” kapsamında Güngörenliler, ilçe içindeki kültür durakları vasıtasıyla Hanımeli Konağı, Güngören Gösteri Merkezi, Güngören Spor Kompleksi gibi pek çok noktaya 8 metrelik, yüzde 100 elektrikli Karsan e-ATAK otobüsleri ile ulaşacak. Gücünü 220 kWh kapasiteli BMW bataryalarından alan Karsan e- ATAK 300 kilometrelik menzile sahip. 8,3 metrelik boyu, 230 kW güce sahip elektrikli motoru ile e-ATAK alternatif akımlı (AC) şarj üniteleriyle 5 saatte, doğrudan akımlı (DC) hızlı şarj üniteleriyle de 3 saatte şarj olabiliyor.

İstanbul’un ilk elektrikli otobüs dönüşümü

Türkiye'de birçok belediye, çevre dostu ve ekonomik ulaşım çözümleri sunmak amacıyla elektrikli otobüsleri toplu taşıma filolarına dahil etti. Ankara, İzmir, Bursa, Konya, Kayseri, Samsun, Manisa, Elazığ, Düzce ve Kahramanmaraş belediyelerinin ardından İstanbul’un ilk elektrikli otobüs dönüşümünü Güngören Belediyesi gerçekleştirmiş oldu. Güngören Belediyesi araç filosuna yenilerini eklemenin yanında otopark ve tesislerinde şarj altyapısını tamamlamak için kolları sıvadı. Yakında kapalı ve açık otoparklar, kültür merkezleri, spor tesisleri ile parklarda AC ve DC şarj istasyonu kurulmaya başlanacak.


SANAYİ HABER AJANSI

Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.