Opella, çevresel ve sosyal çalışmalarının takdiri olarak AMEA bölgesinde B Corp sertifikası aldı.
Sanofi'nin tüketici sağlığı iş kolu Opella, Türkiye’nin de içinde olduğu Asya Pasifik, Orta Doğu ve Afrika (AMEA) bölgesinde B Corp Sertifikası aldığını duyurdu. Bu başarı, Opella'nın kişisel bakımda sürdürülebilirliği sağlama konusundaki öncülüğünü vurgularken, hem şirket hem de kişisel bakım sektörü için önemli bir dönüm noktasını temsil ediyor.
Opella’nın AMEA bölgesi; Hindistan, Çin, Güney Kore, Avustralya, Japonya, Türkiye ve Güneydoğu Asya, Orta Doğu ve Afrika'daki çeşitli ülkeler dahil 18 ülkeyi kapsıyor. Opella’nın Enterogermina ve Pharmaton gibi ürünleri bölgede milyonlarca hanede kullanılıyor ve bu büyük ölçeğiyle önemli değişikliklere öncülük edebilecek bir konumda.
B Corp Sertifikası alınan yeni bölge ile, Opella artık dünya çapında 41 ülkede B Corp sertifikalı olarak faaliyet gösteriyor. Şirket daha önce Kuzey Amerika, Latin Amerika, Batı Avrupa (Fransa hariç), Orta ve Doğu Avrupa'da bu sertifikasyona sahipti. Opella'nın AMEA bölgesinde de B Corp Sertifikası alması, şirketin küresel sertifikasyona ulaşma yolunda önemli bir dönüm noktası olma özelliğine sahip.
Feirouz Ellouze
Afrika-Orta Doğu-Türkiye (AMET) Genel Müdürü, Opella
“Bu sertifika, dünyanın en iyisi olmayı hedefleyen bir şirket olma yolunda, statükoya meydan okuyan Türkiye ve diğer AMET ülkelerinin de dahil olduğu AMEA ekibimizin tutkusunu ve bağlılığını yansıtıyor. Sertifika, bir yıldır tüm ülkelerde gerçekleştirilen olağanüstü titiz denetimlerin ardından ve büyük bir çabayla kazanıldı. Bu başarı, tüketiciler, topluluklar ve gezegen için kalıcı değer yaratma isteğimizi yansıtıyor.”
Marissa Saretsky
Sürdürülebilirlik Sorumlusu (CSO), Opella
“B Corp sertifikasını almamız, Opella'nın kişisel bakımda sürdürülebilirliği şeffaf ve hesap verebilir şekilde ilerletme konusundaki kararlılığının altını çiziyor. Bu sertifikasyon, sosyal ve çevresel uygulamalarımız kadar ölçülebilir adımlarımızın da kapsamlı bir değerlendirmesi ile mümkün oldu. Bu dönüm noktası, sertifikasyon kapsamındaki ülkelerde küresel portföyümüzü büyütüyor ve sürdürülebilirlik yolculuğumuzda önemli bir adımı temsil ediyor.”
Opella, sürdürülebilirlik girişimleri ve toplumsal katkılarına yön veren Sağlıklı Gezegen ve Sağlıklı Toplum ilkeleriyle, daha sürdürülebilir bir kişisel bakım ekosistemine olan bağlılığını ortaya koyuyor.
Opella AMEA'nın çevre ve toplum sürdürülebilirliği alanındaki hedef ve çalışmalarını özetlemek gerekirse:
Üretim tesislerinin karbon emisyonlarını (Kapsam 1 ve 2) 2025 yılına kadar 2019 yılı baz alınarak %65 oranında azaltmak. 2024 itibarıyla -%64 azalma sağlandı.
2025 yılına kadar üretim tesislerinin elektriğinin %100'ünü yenilenebilir elektrikten sağlamak[2]. 2024 yılı itibarıyla %93'e ulaşıldı.
2025 yılına kadar üretim tesislerinde %100 sıfır atıkla çöp sahasına ulaşmak[3]. 2024 yılı itibarıyla dört tesisten ikisinde bu hedefe ulaşıldı.
2030 yılına kadar üretim tesislerimizde üretilen ürünlerin ambalajlarının %90'ının geri dönüşüme hazır olmasını sağlamak.
Temiz suya erişimin kolaylaştırılması ve hava kirleticilerinin azaltılması gibi toplumsal ihtiyaçları karşılamak amacıyla yerel STK/KAGK (Kar amacı gütmeyen kuruluş) ortaklıkları aracılığıyla 2022 ile 2030 yılları arasında 2,2 milyondan fazla doğrudan kullanıcıya olumlu etki sağlamak. Save the Children, Hope Foundation, Naandi Waters ve diğer partnerlerle ortaklık kurarak 2022 ile 2024 yılları arasında doğrudan 380.000 kullanıcıya ulaşıldı.
Küresel ekonomiyi tüm insanların, toplulukların ve gezegenin yararına dönüştüren uluslararası bir ağ olan B Lab tarafından sertifikalandırılan şirketler, kapsayıcı, eşitlikçi ve yenileyici bir ekonomi için küresel hareketin liderleri haline geliyor. B Lab bir şirketin tüm sosyal ve çevresel etkisini ölçüyor. B Corp Sertifikası almak, bir şirketin sosyal ve çevresel performans, hesap verebilirlik ve şeffaflık açısından yüksek standartları karşıladığı anlamına geliyor.
Opella'nın B Corp Sertifikasyonu hakkında daha fazla bilgi edinmek için buraya tıklayın.
Opella Hakkında
“Sanofi'nin tüketici sağlığı iş kolu olan Opella'nın merkezi Fransa'da olup, 11.000'den fazla yetenekli ve tutkulu çalışanı istihdam etmekte, sınıfının en iyisi ve stratejik 13 üretim tesisi ve dört bilim ve inovasyon geliştirme merkeziyle 100 ülkede faaliyet göstermektedir. Birçok ilaç markasının yer aldığı portföyüyle Opella, vitaminler, mineraller ve takviyeler pazarında dünyanın üçüncü büyük şirketidir ve dünya çapında yarım milyardan fazla tüketiciye hizmet vermektedir. Opella, yaşlanan nüfus, artan gelir seviyeleri, sağlık ve refah konusunda daha fazla farkındalık gibi sürdürülebilir ve uzun vadeli eğilimlerin yönlendirdiği hızlı büyüyen bir sektörde faaliyet göstermektedir.
Opella'nın Sağlık sunma misyonu hakkında daha fazla bilgiye www.Opella.com adresinden ulaşabilirsiniz.”
Sanofi Hakkında
“Tek bir amaç doğrultusunda hareket eden yenilikçi bir küresel sağlık şirketiyiz:
İnsanların yaşamlarını iyileştirmek için bilimin mucizelerinin peşinden gidiyoruz. Dünya çapındaki ekibimiz, imkansızı mümkün kılmak için çalışarak tıp uygulamalarını dönüştürmeye kendini adamıştır. Sürdürülebilirliği ve sosyal sorumluluğu hedeflerimizin merkezine koyarken, dünya çapında milyonlarca insana hayat değiştirici tedavi seçenekleri ve hayat kurtarıcı aşı koruması sağlıyoruz.
[1] NielsenIQ Panel On Demand Homescan, AU Sanofi Tüketici Sağlığı.
[2] Mümkün olan yerlerde enerji verimliliğinin kullanılması ve yenilenebilir enerjinin doğrudan temini; örneğin üretim tesisimizin bulunduğu Tunus'ta yenilenebilir enerji mevcut değildir.
[3] Yerel altyapıya göre mümkün olduğunda ve izin verildiği takdirde.
Bu basın bülteninde adı geçen tüm ticari markalar Sanofi grubunun mülkiyetindedir.”
SANAYİ HABER AJANSI