CVS Health Corp. yatırımcı gününde, yatırımcıların güvenini tazeledi.
CVS Health Corp. (CVS), şirket EPS'de (hisse başı kar) dip noktası olarak gördüğü önceki 2024 görünümünü yeniden teyit etti ve 2025’te hisse başına kazancın %9-10'a büyümesini aktardı (9,27-9,35 ABD Doları, piyasa beklentisi 9,39 ABD Doları). Uzun vadede şirket, yıllık en az %6 hisse başı kazanç artışı öngörüyor (%4 operasyonel + %2 sermaye dağıtımı); bunu uzun vade hedefi olarak ve reçeteli ilaç geri ödeme modeli değişikliklerinden, MA (Medicare Advantage) marjındaki iyileşmeden ve bakım sunumundaki büyümeden kaynaklanan olumlu gelişmeler olarak görüldü. Özellikle CVS, perakende eczanesi ve PBM (reçeteli ilaç programlarının üçüncü taraf yöneticileri) için, fiyatlandırması hakkında görünürlük sağlamak ve CVS grubu üzerindeki baskıyı hafifletmeye yardımcı olabilecek, PBM endüstrisi için düzenleyici odak noktasının kilit bir alanını ele almak üzere yeni bir 'maliyet artı' reçeteli ilaç geri ödeme modeli başlattı. P&CW (Eczacılık ve Tüketici Sağlığı) segment rehberliği, bu büyüklükte bir geçiş göz önüne alındığında belirsizliğin olduğu bu geçişten kaynaklanan negatif etki öngörüyor. CVS, bakım sunma stratejisinde, reçeteli ilaç müşterilerini Signify'a (iştirak) bağlamak veya Signify hastalarını Oak Street'e (iştirak) yönlendirmek gibi sağlık hizmetlerinin çapraz satışındaki ilerlemeyi vurguladı.
McDonald's (MCD), dün 2027 yılına kadar dünya çapında yaklaşık 10.000 yeni mağaza açılışını hedefleyerek genişlemeyi iki katına çıkarmayı ve işinin dijitalleşmesini hızlandırmayı planladığını açıkladı. Şirket iddialı bir büyüme planı çizerken, aromalı buzlu çaylar ve slush'lar da dahil olmak üzere soğuk içecekler satacak “CosMc's” adlı daha küçük formatlı bir konsept mağazasını test etmeye hazırlanıyor. CosMc'nin ilk lokasyonunun sınırlı bir test çalışmasının parçası olarak Bolingbrook, Illinois'de bu hafta açılacağını söyledi. CEO Chris Kempczinski, McDonald's'ın 2024 yılı sonuna kadar yaklaşık 10 pilot mağaza açmayı hedeflediğini, geri kalanının Teksas'ta açılmasını planladığını söyledi. Şirketin test lokasyonlarından elde edilen sonuçları en az bir yıl boyunca inceleyeceğini de sözlerine ekledi. McDonald's'ın uzaylı karakteri CosMc'yi temel alan CosMc mağazaları, servis hızını artırmak için Arabaya Servis yollarını ve nakitsiz ödeme cihazlarını da test edecek. CosMc's ayrıca McMuffin gibi bazı popüler McDonald's menü öğelerinin yanı sıra yeni sandviçler ve atıştırmalıklar da sunacak.
Advanced Micro Devices Inc.'in (AMD) en yeni yapay zeka (AI) çipi Instinct MI300X, Nvidia Corp.'un pazardaki hakimiyetine yönelik potansiyel bir zorluğun sinyalini veriyor. Teknoloji devleri Meta Platforms Inc., Microsoft Corp. ve OpenAI, AMD'nin çiplerini benimseme kararı aldıklarını açıkladı. Bir yatırımcı etkinliğinde açıklanan bu hamle, yapay zeka gelişmelerinin merkezinde yer alan Nvidia'nın yüksek fiyatlı GPU'larına yönelik uygun maliyetli ve güçlü alternatiflere yönelik artan talebin altını çiziyor. AMD'nin gelecek yıl piyasaya sürülmesi planlanan Instinct MI300X, yenilikçi bir mimariye sahip. 192 GB HBM3 belleğe sahiptir; bu, büyük yapay zeka modellerinin daha verimli şekilde kullanılması için çok önemlidir. AMD CEO'su Lisa Su, CNBC'nin Kapanış Zili'nde MI300X'in üstün performansını ve kullanıcı deneyimini övdü. Yapay zeka endüstrisi için pazarın 2027 yılına kadar şaşırtıcı bir şekilde 400 milyar dolara çıkacağını ve büyük bir kısmının GPU'lar tarafından temsil edileceğini öngörüyor. Su, yapay zeka pazarının “daha önce görülmemiş bir hızla” ilerlediğini ve AMD'ye yenilikçi ürünlerinden ve yol haritasından faydalanması için eşsiz bir fırsat sunduğunu söylüyor. MI300X'in fiyatı açıklanmadı. Ancak Nvidia çiplerinin yüksek maliyeti (her biri yaklaşık 40.000 dolar) göz önüne alındığında AMD, ürününü daha uygun fiyatlı ve verimli bir alternatif olarak konumlandırmayı hedefliyor.
Kaynak Gedik Yatırım
SANAYİ HABER AJANSI