Çin Ticaret Bakanlığı, Çin’in 2023 yılındaki tüketiminin sürekli olarak toparlandığına işaret ederek, tüm yıl için tüketim mallarının perakende satış hacminin 47,1 trilyon yuana ulaştığını açıkladı.
Çin Ticaret Bakanlığı, Çin’in 2023 yılındaki tüketiminin sürekli olarak toparlandığına işaret ederek, tüm yıl için tüketim mallarının perakende satış hacminin 47,1 trilyon yuana ulaştığını açıkladı.
Çin Ticaret Bakan Yardımcısı Sheng Qiuping bugün Beijing’de düzenlenen basın toplantısında, 2023 yılında Çin’de tüketim mallarının perakende satış hacminin yüzde 7,2 oranında artarak 47,1 trilyon yuana ulaştığını, tüketimin ekonomik büyümeye verdiği katkı oranının yüzde 82,4 oranında olduğunu açıkladı.
Sheng Qiuping’in verdiği bilgilere göre, Çin hükümeti 2023 yılında sakinlerin tüketim konusundaki yeni eğilimlerine uygun olarak e-tüketim seviyesini yükseltti, yeşil ve akıllı tüketimi hızlandırdı.
2023 yılında ülke genelinde internet ortamında gerçekleştirilen perakende satışı 15,4 trilyon yuana ulaştı. Çin bu sayıyla art arda 11 yıldır dünyada birinci sırada yer aldı.
Yeni enerjili otomobillerin satışı yüzde 37,9 oranında arttı. Bu sayı, toplam otomobil satışının yüzde 31,6’sını oluşturdu.
SANAYİ HABER AJANSI