Çin malı yurt dışında da “moda” oldu

Çin’in Ay Takvimi’ne göre Ejderha Yılı’nın Bahar Bayramı yaklaşınca, dünyanın dört bir yanında bayram sevinci artıyor. Dünya çapında yaklaşık 20 ülke, Bahar Bayramı’nı resmî tatil olarak kabul ediyor ve dünya nüfusunun yaklaşık beşte biri Bahar Bayramı’nı kutluyor.

Çin malı yurt dışında da “moda” oldu
Yayınlama: 07.02.2024
8
A+
A-

Çin’in Ay Takvimi’ne göre Ejderha Yılı’nın Bahar Bayramı yaklaşınca, dünyanın dört bir yanında bayram sevinci artıyor. Dünya çapında yaklaşık 20 ülke, Bahar Bayramı’nı resmî tatil olarak kabul ediyor ve dünya nüfusunun yaklaşık beşte biri Bahar Bayramı’nı kutluyor.

Alibaba Grubu’na bağlı sınır ötesi e-ticaret platformları tarafından sağlanan verilere göre, ejderha desenli kırmızı zarflar, pencereye yapıştırılan kesme kağıtlar, Çin örgüleri gibi Çin malları 100’den fazla ülkeye ihraç ediliyor.

Yılbaşından bu yana, e-ticaret platformlarından Çin menşeli elektrikli üç tekerlekli motosiklet için sipariş veren ABD’li tüketicilerin sayısı hızla arttı. Kullanışlı, kaliteli ve olgun ileri teknolojiye dayalı Çin mallarının tercih edilmesi, Çin’in endüstri ve tedarik zincirlerinin avantajlarını yansıtıyor.

Çinli e-ticaret platformlarından kolay alışveriş deneyimleri de yurt dışındaki tüketiciler tarafından övüldü. Singapur merkezli Lianhe Zaobao gazetesinde yer alan bir makalede Vietnam'ın Ho Chi Minh kentinden bir sakinin, Çinli bir e-ticaret şirketinden 2,5 litrelik bir elektrikli su ısıtıcısı satın aldığı ve nakliye ücretinin Vietnam'dakinden daha düşük olduğu kaydedildi. Bu, Çin’in verimli lojistik sisteminin yanı sıra Çinli e-ticaret şirketlerinin yurt dışındaki çalışmalarını genişletmesinden kaynaklanıyor.

İstatistiklere göre, 2023'te dünya çapında en çok indirilen on alışveriş uygulamasından yarısı Çin e-ticaret platformlarından oluşuyor.

İnovasyona dayalı Ar-Ge yeteneklerinin yükseltilmesi ve hedef ülkelerdeki ihtiyaçlara uyum sağlama esnekliğinin arttırılması sayesinde Çin malları, dünya çapındaki tüketicilere yeni deneyimler sunuyor.

Uluslararası muhasebe şirketi Ernst & Young ve Çinli kurumlar tarafından kısa süre önce ortaklaşa yayımlanan raporda Çin'in dünyada elektronik ürünler ve ev aletlerinin en önemli üreticisi ve ihracatçısı olarak küresel pazardaki satışların yüzde 22’lik payına sahip olduğu kaydedildi.

Çin ürünlerinin yurtdışında ilgi çekmesinin bir diğer nedeni ise eşsiz kültür değeridir. Yabancı tüketiciler, birçok Çin yapımı üründe geleneksel Çin kültürünün unsurlarını beğeniyorlar.

Yasak Kent ve diğer Çin müzelerinin yaratıcı kültürel ürünleri de gün geçtikçe yurt dışında beğeni topluyor. Şu an 48 yerel marka, dünyanın en güçlü 500 markası listesinde yer alıyor.

Çin mallarının yurt dışında moda olması, sadece dünyanın ticaret refahına ve ekonomik büyümesine katkıda bulunmakla kalmıyor, aynı zamanda medeniyetler arası iletişimi güçlendiriyor ve dünyaya olumlu Çin enerjisi katıyor.


SANAYİ HABER AJANSI

Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.