İletişim Başkanı Fahrettin Altun, Kamu Diplomasisi Koordinasyon Kurulunun 5. toplantısına katıldı.
İletişim Başkanı Fahrettin Altun, Kamu Diplomasisi Koordinasyon Kurulunun 5. toplantısını bakan yardımcıları, Cumhurbaşkanlığına bağlı ilgili ve ilişkili kurum, kuruluşların başkan ve başkan yardımcıları; kamu kurumları ve bazı sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri ile birlikte gerçekleştirdiklerini açıkladı.
İletişim Başkanlığı olarak geçen 10 ayda, kamu diplomasisi bağlamında gerçekleştirilen farklı formatlarda uluslararası etkinlikler, projeler ve yayınların yanında, kurul üyesi 44 farklı kurumdan 82 uzmanla toplantılar yaptıklarını ve bu toplantıların son derece verimli ve faydalı olduğunu belirten Altun, “Toplantılarımızın en önemli çıktılarından birisi, çeşitli kurumlarımızın kamu diplomasisi konusunda eğitim taleplerini dile getirmeleri oldu. Bu doğrultuda İletişim Başkanlığı olarak birçok kurumumuza sunumlar yaptık” dedi.
İletişim Başkanı Altun, bu süreçte güncel gelişmeler ve gelecek vizyon ışığında 2024-2029 yıllarını kapsayan dönem için yeni bir strateji belgesi hazırladıklarını bildirerek şunları söyledi:
“Yenilikçi bir bakış açısı ile alandaki gelişmeleri takip eden, katılımcı bir anlayışla hazırlanan belgenin, kamuya açık ve anlaşılır olması öncelikli olarak göz önünde bulundurulmuştur. Kamu diplomasisi alanında stratejik hedeflerimizin gerçekleştirilmesi, uluslararası kamuoyları, karar alıcı aktörler ve medya ile derinlikli, çok yönlü kalıcı ilişkiler geliştirilmesine bağlıdır. Bu bizim için temel kriter.”
Altun, şu açıklamada bulundu:
“Türkiye'nin kamu diplomasisi politikalarını ve stratejilerini somut tespitler ve analizler ortaya koyarak belirlemeyi, kamu diplomasisi alanındaki iş birliği ve koordinasyon çalışmalarının sağlıklı bir şekilde yürütülmesini temin etmeyi, kamu diplomasisi yöntem ve araçları kullanılarak Türkiye'nin uluslararası alandaki etkisini, itibarını ve imajını güçlendirecek önerileri somutlaştırmayı amaçladık. İletişim ve medya alanında özellikle son 10 yılda yaptığımız atılımlarla bu altyapı ve birikimi destekleyecek, daha da güçlendirecek nitelikli bir medya ağını kurumsal hâle getirmeyi başardık. Bunların yanı sıra ülkemiz, dünyanın en geniş üçüncü diplomatik ağına sahip olması bakımından, kamu diplomasisi faaliyetleri kapsamında diplomatik anlamda büyük bir avantajı ve potansiyeli elinde tutuyor.”
SANAYİ HABER AJANSI