Çin’in çeşitli kentlerinde farklı tüketim trendleri öne çıkarken, ülkenin en önemli geleneksel bayramı olan Bahar Bayramı yaklaşıyor. Bu dönemde, çeşitli bölgeler tüketici pazarının potansiyelini geliştirmek amacıyla tüketimi teşvik eden politikaları uygulamaya koydu.
Çin'in çeşitli kentlerinde farklı tüketim trendleri öne çıkarken, ülkenin en önemli geleneksel bayramı olan Bahar Bayramı yaklaşıyor. Bu dönemde, çeşitli bölgeler tüketici pazarının potansiyelini geliştirmek amacıyla tüketimi teşvik eden politikaları uygulamaya koydu.
Geçen yıl Çin’in doğusundaki Zibo kentindeki barbekü, ülke genelinde turistleri çekiyor. Şu an ise kuzeydoğu Çin'deki “buz şehri” olarak bilinen Harbin'e turist akını yaşanıyor. Ülkenin farklı kentlerinde tüketimin art arda “patlaması” yurt içi ve yurt dışı kamuoyunlarında gündem konusu haline geldi. Türkiye’deki “Lotus News” ve diğer medya platformlarında Harbin'in ilgi çekici buz ve kar manzaralarına yer verildi. Bir internet kullanıcısı “Çin'e gitme fırsatım olursa, kışı seçerek Harbin kentinin cazibesini kendi gözlerimle görmek ve deneyimlemek isterim.” şeklinde yorum yazdı.
“Çin’in iç talebinin genişletilmesine odaklanmalıyız. Potansiyel tüketimi teşvik etmeliyiz.” Bu, Aralık 2023'te düzenlenen Merkezi Ekonomik Çalışma Konferansı'nda belirlenen hedeflerden biridir.
Öncelikle, yeme-içme ve perakende satışlarına bakalım. Verilen istatistiklere göre, yılbaşı tatili boyunca, ülke genelinde kilit yeme-içme ve perakende işletmelerinin satışları, bir önceki yıla göre yüzde 11,0 arttı. Akıllı ev aletleri, ev ürünleri, yiyecek ve içecekler, geleneksel giysiler ve diğer ürünlerin satışları arttı. Ayrıca, çevrim içi perakende, canlı e-ticaret ve anlık perakende satışı gibi yeni tüketim türlerinin popülaritesi artmaya devam ediyor. Anlık perakende satışının gelecekteki gelişimi büyük bir potansiyele sahip. Çin Ticaret Bakanlığı Araştırma Enstitüsü E-Ticaret Dairesi’nde yardımcı araştırmacı olan Hong Yong, anlık perakende satışının geliştirilmesinin, geleneksel perakende endüstrisinin dijital dönüşümünü hızlandırmaya, ilçe düzeyindeki bölgelerin ekonomik kalkınmasını teşvik etmeye yardımcı olacağına inandıklarını söyledi.
Turizm pazarı açısından bakıldığında ise, Çin Turizm Araştırma Enstitüsü Başkanı Dai Bin, büyük iç turizm pazarı temelinde, bazı yurtdışı seyahat taleplerinin yurtiçi seyahate dönüştürülmesinin iç turizm pazarını canlandırabileceğini ifade etti. Bununla beraber yeni tip kentleşmenin, yeni altyapının ve eğitim alanlarının gelişmesi de turizmi teşvik ediyor.
Harbin kentinin turizm yıldızının parlaması, Çin ekonomisinin yeni canlılığının bir örneği olmasının yanı sıra 1,4 milyardan fazla nüfusa sahip Çin pazarının süper büyük ölçeğini de gözler önüne seriyor. Yerli ve yabancı turistler, buz kayağının tadını çıkarmak için Çin’in kuzeyine, çiçeklerin ve denizlerin tadını çıkarmak için güneyine gidiyor. Böylece çeşitli talepler karşılanıyor.
Bahar Bayramı yaklaşırken, bir tüketim atmosferi yaratmak ve tüketim potansiyelini geliştirmek için Jilin, Guangdong, Hunan ve diğer birçok eyalet, peş peşe yeme-içme, kültür turizmi, otomobil ve beyaz eşya için özel tüketim kuponları dağıtıyor. Ayrıca birçok banka “tercihli faiz oranları” ve “tüketici sübvansiyonları” uygulamaya başladı.
2024 yılında Çin’deki tüketimin yıldızının parlamaya devam edeceğine inanılıyor.
SANAYİ HABER AJANSI