Adana Hacı Sabancı Organize Sanayi Bölgesi (AOSB) Kadın Sanayiciler Platformu, üyelerini Sürdürülebilirlik İletişimi Uzmanı Dr. Sertaç Doğanay ile buluşturdu. AOSB Yönetim Kurulu’nun destekleriyle gerçekleştirilen etkinlik, kadın sanayicilerin yoğun katılımıyla Seyhan Salonu’nda düzenlendi.
Kadın Sanayicilere Sürdürülebilirlik Vurgusu
Etkinlik, Alparslan Türkeş Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Efe Efeoğlu’nun moderatörlüğünde, “En Değerli Varlığımız Network” temasıyla gerçekleşti. Kadın Sanayiciler Platformu Başkanı Ayça Gözek Çelik, açılış konuşmasında AOSB Yönetim Kurulu Başkanı Bekir Sütcü ve yönetim kurulu üyelerine, platforma verdikleri destekten dolayı teşekkür etti. Çelik, sürdürülebilirliğin AOSB’nin ana gündem maddelerinden biri olduğunu belirterek, bu konuda önemli projelerin hayata geçirildiğini vurguladı.
Çelik, iklim değişikliği başta olmak üzere sürdürülebilirlik konusundaki küresel dönüşümün üretim ve tüketim anlayışlarını değiştirdiğine dikkat çekerek, AOSB’nin bu dönüşüme ayak uydurmasının önemine değindi. Uluslararası ticarette yeni risk ve fırsatların ortaya çıktığını ifade eden Çelik, AOSB olarak “sürdürülebilir üretim” anlayışını benimsediklerini belirtti.
AOSB CES Projesi ile Karbon Ayak İzi Hesaplama
Ayça Gözek Çelik, Türkiye’nin ilk TSE onaylı karbon emisyon yazılımı olan AOSB CES (Carbon Emission Software) projesinden de bahsederek, bu yazılım sayesinde firmaların kurumsal karbon ayak izlerini hesaplayabildiğini aktardı.
Dr. Sertaç Doğanay’dan Networking ve Sosyal Medya Taktikleri
Çelik’in ardından konuşan Dr. Sertaç Doğanay, sosyal medyanın doğru kullanıldığında sağlayabileceği faydalar üzerinde durdu. Sosyal medyanın yalnızca bir sosyalleşme aracı olmadığını, aynı zamanda geniş iş fırsatları ve network imkânları sunduğunu ifade etti. Etkili bir LinkedIn kullanıcısı olmanın kariyer gelişimi ve kişisel marka inşası için önemini vurgulayan Doğanay, bu platformun sunduğu fırsatları örneklerle açıkladı.
Doğanay, LinkedIn’deki 210.000 takipçisine her gün iş dünyasına dair yeni trendleri aktardığını belirtti. Kendi kurduğu “Sürdürülebilir Bir Dünya” platformunun kısa süre içerisinde 20.000 takipçiye ulaştığını, aylık 1,5 milyon erişime sahip olduğunu dile getirdi.
Networking Yapmanın Gücü
Networking’in, almaktan çok vermekle ilgili olduğunu belirten Doğanay, “Önce verin, sonra isteyin. Bir topluluğun amacını ve hedefini net belirleyin, bu sayede etkili bir network oluşturabilirsiniz” dedi. Etkinliğe katılan kişilere, etkinliklerden sonra tanıştıkları kişilerle iletişimlerini devam ettirmeleri konusunda da tavsiyelerde bulundu.
Kaynak: SANAYİ HABER AJANSI