Enerjisa Enerji’nin hisselerinin tamamına sahip olduğu elektrikli araç şarj istasyonu operatörü Eşarj, İstanbul’da kurduğu son yüksek hızlı (DC) istasyon ile 2023 yılı sonuna kadar verdiği 81 ilde 1000 istasyon hedefine ulaştığını açıkladı. Şirket, elektrikli araç parkının yoğun olduğu Aqua Florya’da yüksek hızlı (DC) şarj istasyonu kurarak, 1000’inci istayonu devreye aldı. Heyecanlı ve gurulu olduklarını söyleyen Enerjisa Enerji CEO’su ve Eşarj Yönetim Kurulu Başkanı Murat Pınar, Bu yıl satılan elektrikli araç sayısının 175 bini bulacağını öngörüyoruz. 2030 yılında ise satılan her iki araçtan birinin elektrikli olmasını bekliyoruz. Bu rakamlar iş planımızı yaparken önemli bir gösterge oluyor dedi.
2008 yılında kurulan elektrikli araçlar şarj istasyonu oyuncusu Eşarj, Türkiye’nin tamamında 700’den fazlası yüksek hızlı (DC) olmak üzere toplam 1000 istasyona ulaştı. Bu istasyonlarıyla 1800’e yakın soket ve 80 MW’ın üzerinde kurulu güce sahip olan şirketi, global markaların elektrikli araç modelleri ile Türkiye’nin ilk yerli otomobili TOGG’un satışlarının artması ile artan şarj istasyonu ihtiyacına da hızlıca cevap vermek hedefiyle çalışıyor.
TÜM İSTASYONLARDA YÜZDE 20 İNDİRİM KAMPANYASI
Şirket, 1000 istasyona ulaşmasını bir kampanyayla da kutluyor. Buna göre, müşteriler 24-26 Ocak tarihleri arasında tüm Eşarj istasyonlarında yüzde 20 indirimli olarak araçlarını şarj edebilecek. Yıl boyunca süren otomotiv ve kart iş birliklerinin yanı sıra 3 gün boyunca indirim sağlayan bu kampanyanın detayları şirketin resmi web sitesinde yer alıyor.
“DAHA İYİ BİR GELECEK SAĞLAYACAK ADIMLARIN ÖNCÜSÜ OLMANIN GURURUNU TAŞIYORUZ”
Türkiye’nin enerji dönüşümü için teknoloji ve altyapı yatırımları gerçekleştirdiklerini belirten Enerjisa Enerji CEO’su ve Eşarj Yönetim Kurulu Başkanı Murat Pınar, “Eşarj olarak birinci istasyondan bininci istasyona büyük bir dönüşüm ve gelişim hikayesinin oyun kurucularından biri olduk. Gerçekleştirdiğimiz birçok ilk ile sektöre ilham vermenin ve Türkiye elektrikli araç altyapısının yanı sıra herkes için daha iyi bir gelecek sağlayacak adımların öncüsü olmanın gururunu ve sorumluluğunu taşıyoruz” dedi.
2030’DA SATILAN HER İKİ ARAÇTAN BİRİ ELEKTRİKLİ OLACAK
Pınar, “Başlangıçta hedefimiz Türkiye’nin 1 numarası olmaktı. 2030 yılına kadar bu hedefimize ısrarla devam ediyor olacağız. bu yıl satılan elektrikli araç sayısının 175 bini bulacağını öngörüyoruz. 2030 yılında ise satılan her iki araçtan birinin elektrikli olmasını bekliyoruz. Bu rakamlar iş planımızı yaparken önemli bir gösterge oluyor. Bu rakamlar sadece şarj istasyonu kurmak değil şebekeye olan yatırımları etkileyecektir. Hem kanun yapıcılarla hem düzenleyici kurumlarla yakın ilişkilerimizi sürdürüyoruz” ifadelerini kullandı.
Pınar, “Sadece elektrikli şarj altyapısı kurarak hızlıca istasyon çoğaltmayı değil, Türkiye’nin dört bir yanını müşterilerimize iyi bir deneyim sunmak ve değerli vakitlerini doğru değerlendirmelerini sağlamak adına hızlı şarj istasyonları ile büyümeyi hedefledik. İstasyonlarımızın konumlarını da ilgili noktalardaki araç trafiğine yani ihtiyacına ve potansiyeline göre belirledik. Yeni teknoloji yatırımlarımız ile hızımızı artırmaya ve şarjlanma işlemini kolay ve ülkemizin elektrikli araç dönüşümü için motive edici noktalar yaratmaya odaklıyoruz. Kurulduğu ilk günden itibaren müşterileri ile başarılara atan Eşarj, bugün 1000’inci istasyonunu açarak devreye alıyor. Türkiye’nin daha iyi bir gelecek yolculuğuna doğrudan katkıda bulunan Eşarj’ın önümüzdeki yıllarda da başarıyla gerçekleştireceği yeni hedefler için şimdiden çok heyecanlıyız. Tüm çalışma arkadaşlarıma verdikleri değerli katkılar için teşekkür ediyorum” diye konuştu.
ALTINAY: KURULDUĞUMUZ GÜNDEN BU YANA 1 MİLYONA YAKIN ŞARJLANMA İLE REKOR KIRDIK
Bundan 10 yıl önce ilk şarjlanma ile başlayan yolculuğun bugün 1 milyon sınırına dayandığını belirten Eşarj Genel Müdürü Barış Altınay ise “Eşarj, Türkiye’nin ilk ve en fazla hızlı şarj istasyonuna sahip şirketi olarak, bu geçişi destekleyecek gerekli şarj altyapısının oluşturulmasında ön saflarda yer aldı. Ülke genelinde 1000 şarj istasyonu hedefi vermiştik ve bu hedefe koşarken tüketicilerin ihtiyaçlarını, artan talep noktalarını iyi belirleyerek buna göre yayılım gösterdik. Kurulduğumuz günden bu yana 1 milyona yakın şarjlanma gerçekleştirerek yeni bir rekor kırdık. Güvenilirlik, erişilebilirlik ve yenilikçiliğe olan bağlılığımız ve müşteri deneyimini ileriye taşımak adına yaptığımız iş birlikleri ile sunduğumuz fırsatlar, bizi gelişen emobilite ortamında önemli bir oyuncu olarak konumlandırdı. Önümüzdeki yıl hızlı şarjda lider pozisyonumuzu önemli güzergahlarla pekiştirirken müşteri odaklı hizmetlerimize de yenilerini eklemeyi planlıyoruz” ifadelerini kullandı.
TÜRKİYE AVRUPA’DA 2023 YILI ELEKTRİKLİ ARAÇ SATIŞLARINA GÖRE ALTINCI SIRADA
Altınay, “2023 hem dünyada hem de Türkiye’de elektrikli araçlar için çok önemliydi. Dünyada toplam araç satışları 14 milyona kadar yükseldi. Önceki yıla göre yüzde 40 artış oldu. Türkiye Avrupa’da 2023 yılı elektrikli araç satışlarına göre altıncı sıradayız. Bu İspanya’nın önüne geçerek İtalya gibi bir pazarla aynı seviyeye gelmiş olmak demek. Pazar payının 5 katına çıkmasına yerli ve milli aracımız önemli bir etken oldu. Daha da önemlisi istasyonların yayılmasıyla kişiler elektrikli araçları bir evin tek aracı olarak tercih etmeye başladı. Bu çok önemli bir dönüşüme işaret ediyor” dedi.
HIZLI ŞARJ SOKET SAYISININ PAYI YÜZDE 5’LERDEN 30’LARA ÇIKTI
Altınay, “2024’te pazarın büyümesiyle bizim gibi operatörlerin yatırımlarında hızlı bir artış oldu. 2023 yılının başında toplam istasyon ve soket sayıları 5 binlerin altındayken yılı 12 binin üzerinde tamamladık. Hızlı şarj soket sayısının payı yüzde 5’lerden 30’ları geçti. Özellikle müşterilerin tercih ettiği günlük yaşamında yoğun kullandığı AVM’ler, akaryakıt istasyonları, oteller, otomotiv bayileri gibi pek çok farklı noktada ihtiyaçlarını sağlamalarına yardımcı olmaya çalışıyoruz. Yatırımları bu noktada devam ediyoruz” diye konuştu.
“MÜŞTERİLERİN YOL ARKADAŞIYIZ”
Altınay, “2024’te bunu müşterilerin yolculuğunu da konforlu hale getirecek şekilde yapmayı hedefliyoruz. Şarjın kendisini kısaltmak, müşterinin olduğu her noktada olmak çok önemlidir. Müşterilere biz sizin yol arkadaşınızız diyoruz. Şarj esnasında geçirdikleri zamanın kalitesini de artırmaya çalışıyoruz. Deşarj noktalarımızla müşterimiz aracınız şarj ederken çayını, kahvesini içebilir. İnternete bağlanıp işlerini halledebilir. Böyle olanaklar sunuyoruz, sayılarını artıracağız. Mobil tarafta daha şarja başlamadan istasyonun yerini bulmasından ödemesini tamamladığı ana kadar mobil dünya çok önemli; dijitalleşmeye yatırım yapmayı sürdüreceğiz. Tesislerde operatörler olmadığı için çağrı merkezleri çok kritik müşterilerimiz ihtiyaç duyduğunda 7 gün 24 saat hizmet almasını sağlayacak çağrı merkezlerimizi günden güne iyileştiriyoruz” ifadelerini kullandı.