Fransızlar, Trump’a karşı protesto için McDonald’s, Coca Cola ve Tesla’dan uzak duruyor

Paris, 30 Mart (Hibya) – Geçtiğimiz hafta Liberation gazetesinin ön sayfasında yer alan bir anket, 10 Fransızdan altısından fazlasının Amerikan ürünlerinden uzak durmayı desteklediğini ve neredeyse üçte birinin zaten bunlardan kaçındığını ortaya koydu.

Fransızlar, Trump’a karşı protesto için McDonald’s, Coca Cola ve Tesla’dan uzak duruyor
Yayınlama: 30.03.2025
3
A+
A-

The Guardian'ın haberine göre #BoycottUSA etiketi, araştırmacıların ABD'nin üçüncü büyük Avrupa ticaret ortağı olan Fransa'daki imajının “tarihi çöküşü” olarak nitelendirdiği sosyal medya ağlarında yayıldı.

Coca-Cola, McDonald's, Tesla, Starbucks, KFC ve X, dışlanması gereken ABD markaları arasında yer alıyor. Anketörlerin sorduğu sorular arasında Apple, Microsoft, Airbnb ve Tripadvisor rezervasyon platformları, Nike ve Converse de vardı.

Çalışmayı yürüten anketör Ifop'tan François Kraus, Fransa'daki tüketicilerin söyledikleri ile yaptıklarının farklı konular olduğunu söyledi.

Kraus, Observer'a “ABD'ye ve politikalarına yönelik yaptırımların insanların tutumlarında görülmeye başlandığını görüyoruz ancak insanların prensipte sahip olduğu pozisyon ile pratikte yaptıkları arasında bir uçurum var” dedi.

Anket, sol görüşlü Demokrat sempatizanlarının, 65 yaş üstü olanların ve aylık net geliri 2 bin 400 avronun üzerinde olanların boykottan en çok yana olduğunu buldu.

Kraus, “Boykot ettiklerini söyleyen üçte birinin çoğunlukla iyi eğitimli ve makul derecede iyi durumda olan, düşünülmüş ve bilgili bir karar veren kişiler olduğunu gördük. Bunlar alışkanlıklarını değiştirdikten sonra buna sadık kalan kişiler” diye ekledi.

Anket, boykota verilen desteğin genellikle siyasi aktivizmle ilişkilendirilen sosyal grupların ötesine geçtiğini buldu. Kraus, ABD'nin öğrenci, tatil ve iş destinasyonu olarak popülaritesinin 40 yıllık bir düşük seviyede olduğunu söyledi.

Bugün, ankete katılanların yüzde 22'si ABD'de okumak istiyor; bu oran 2010'da yüzde 48'di. ABD'de yaşamak isteyenlerin oranı ise yüzde 30'dan yüzde 22'ye düştü ve 15 yıl önce yüzde37 olan ABD'de çalışmak isteyenlerin oranı ise artık sadece yüzde 20.


SANAYİ HABER AJANSI

Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.