FT: Büyük markalar Elon Musk’ı memnun etmek için sosyal ağ X’e cüzi miktarlar ayırıyor

Stockholm, 30 Mart (Hibya) – Financial Times, büyük markaların reklam bütçelerinin küçük miktarlarını medya platformunu boykot ediyor gibi görünmemek için X sosyal ağına ayırdığını yazdı.

FT: Büyük markalar Elon Musk’ı memnun etmek için sosyal ağ X’e cüzi miktarlar ayırıyor
Yayınlama: 30.03.2025
3
A+
A-

FT, “Büyük markalar reklam bütçelerinin küçük miktarlarını sosyal medya platformunu boykot ediyor gibi görünmekten veya milyarder sahibiyle kamuoyunda bir çıkmaza girmekten kaçınmak için” Elon Musk'ın X'ine ayırıyor.'' diye yazdı

Birçok pazarlama yöneticisi Financial Times'a, Musk'ın ABD Başkanı Donald Trump'ın yönetimindeki yüksek profilli rolünün ardından şirketlerin X'e nominal bir miktar harcamak için baskı hissettiğini söyledi.

Musk'ın 2022 sonlarında 44 milyar dolarlık satın alımından bu yana reklam vermeyi bırakan gruplara karşı yasal işlem başlatmasının da endişe yarattığını söylediler. X geçen ay davasına Shell, Nestlé, Pinterest ve Lego dahil olmak üzere yaklaşık yarım düzine şirket daha ekledi.

Pazarlama danışmanlığı şirketi AJL Advisory'nin CEO'su ve Bank of America'da eski medya yöneticisi olan Lou Paskalis, “Bu, yaramazlar listesinden uzak durmaya yetecek miktardır” dedi.

“Marka güvenliği riski ortadan kalktığı için değil. Ancak çok daha büyük risk, (Musk'ın) basında yaptığı bir yorumun hisse senedi fiyatınızı düşürmesi ve milyonlarca dolarlık bir risk yerine milyarlarca dolarlık bir riskle karşı karşıya kalmanızdır.”

Bu hamle, X'in bu hafta Musk'ın yapay zeka grubu xAi tarafından, borç dahil sosyal medya platformunu 45 milyar dolara değerleyen bir anlaşmayla satın alınmasının ardından geldi. Musk, iki şirketin verilerini, modellerini ve yeteneklerini birleştireceğini söyledi.

Yatırımcılar, Musk'ın Trump yönetimine yakınlığı ve maliyet azaltma yaklaşımının etkili olduğuna ve gelirlerin arttığına dair işaretler nedeniyle cesaretlendi.

Konuya yakın iki kişiye göre Musk ve X CEO'su Linda Yaccarino, reklam gelirlerini 2022 seviyelerine çıkarmayı amaçlayan bir hedef belirlediler. Bu kişilerin söylediğine göre, markaların platformu siyasi eğilimleri nedeniyle “boykot etmesi” veya platformu reddetmesi nedeniyle oluşan darbe olmadan X'in getirmesi gereken minimum gelirin bu olduğuna inanıyorlar.

Emarketer'dan alınan verilere göre, X'in geliri bu yıl bir yıl önceki 1,9 milyar dolara kıyasla 2,3 milyar dolara çıkacak. Ancak, grubun Twitter olarak bilindiği ve Musk tarafından devralındığı 2022'deki küresel satışlar 4,1 milyar dolardı.

Hulu ve Unilever gibi grupların yakın zamanda geri dönmesine rağmen, pazar istihbarat grubu Sensor Tower'ın verilerine göre, 2025'in ilk iki ayında X'e yapılan toplam ABD reklam harcaması bir yıl öncesine kıyasla yüzde 2 düştü.

American Express de bu yıl platforma yeniden katıldı ancak reklam harcamaları 2022'nin ilk çeyreğine kıyasla yaklaşık yüzde 80 düştü.

Ancak, dört büyük reklam ajansı WPP, Omnicom, Interpublic Group ve Publicis, yakın zamanda X ile reklam verenlerin önceden slot satın almayı taahhüt ettiği sözde “ön anlaşmalar” kapsamında yıllık harcama hedefleri belirlemek için anlaşmalar yaptı veya görüşmelerde bulunuyor.

X, WPP, Omnicom ve Publicis yorum yapmayı reddetti. Interpublic Group yorum talebine yanıt vermedi.

X'in geçen yaz markalar, reklam ajansları ve Unilever dahil bazı şirketlerden oluşan bir koalisyon olan Global Alliance for Responsible Media'ya karşı bir federal antitröst davası açmasının ardından reklamcılık sektöründe korkular arttı ve bu dava, marka güvenliği girişimi kisvesi altında “yasadışı bir boykotu” koordine etmekle suçlandı. Cumhuriyetçi liderliğindeki Temsilciler Meclisi Yargı Komitesi de benzer suçlamalarda bulundu.

Unilever, Ekim ayında sosyal medya platformunda reklam vermeye yeniden başladıktan sonra X'in açtığı davadan çıkarıldı.

Konuya yakın bir kişiye göre, hukuk ekibiyle yapılan görüşmelerin ardından, WPP'nin GroupM'deki bazı personel, dava nedeniyle X hakkında yazdıkları veya görüntülü konferansta ilettikleri şeyler konusunda endişeli hissediyor.

Başka bir reklam yöneticisi, Omnicom ile Interpublic arasındaki planlanan 13 milyar dolarlık birleşmenin, bu ay bir ABD denetçisinin anlaşmaya düzenleyici müdahale tehdidinde bulunması nedeniyle ertelendiğini belirtti.

Sensor Tower, X'in 2025'teki en büyük 35 reklamvereninin 2023'te platformda reklam vermediğini ve bunun “yeni bir reklamveren kitlesini çektiğini” vurguladığını söyledi. Bunlar arasında Maga ürünleri mağazası Rock Paper Sizzle, kafeinli içecek markası Celsius ve tele sağlık grubu Hims & Hers vardı.

X'in içinden kişiler, küçük markaların self-servis araçlarını ve X'in Grok sohbet robotunun reklam kampanyası oluşturmak için sunduğu yeni yapay zeka araçlarını kullanan artan sayıdaki duruma dikkat çekti.


SANAYİ HABER AJANSI

Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.