İş dünyasında öne çıkacak trendler

Oyunlaştırma’nın Türkiye’deki lider şirketi Inooster’ın Kurucu CEO’su Murat Yılmaz, 2024 yılında iş dünyasında ön plana çıkacak Oyunlaştırma trendleri konusunda öngörülerini paylaştı.

İş dünyasında öne çıkacak trendler
Yayınlama: 29.11.2023
11
A+
A-

Oyunlaştırma pazarı hızla büyümeye devam edecek

Global araştırmalara göre, oyunlaştırma pazarının 2023-2030 döneminde yüzde 27,4'lük artışla 96,3 milyar dolara ulaşması öngörülüyor. Ayrıca, Türkiye’nin de içinde bulunduğu Avrupa'daki oyunlaştırma pazarının bu büyümeden önemli ölçüde payını alacağı belirtiliyor. Gartner’in son raporuna göre, büyük işletmeler mevcut oyunlaştırılmış uygulamalarını geliştirmeye devam edecek. 

Son araştırmalara göre oyunlaştırma, eğitim ve kurumsal perakende sektörlerinde olgunluğa yaklaşıyor. Bugüne kadar perakende, yüzde 28,6 pazar payı ile oyunlaştırılmış çözümleri en çok benimseyen sektör oldu. Eğitim ise, bir sonraki en popüler sektör olarak onu yakından takip ediyor. Araştırmalar, oyunlaştırmanın çalışan bağlılığını yüzde 60'ın üzerinde artırdığını gösteriyor. Bu nedenle, işletmelerin yüzde 87'sinin önümüzdeki beş yıl içinde oyunlaştırılmış teknikleri kullanması öngörülüyor.

Pazarlama ve satışta oyunlaştırma kullanımı pazarı büyütecek

Oyunlaştırılmış pazarlamanın artık, rekabet ve ödül unsurlarını entegre ederek tüketicileri belirli eylemlerde bulunmaya motive eden yapısıyla yatırımı en yüksek geri dönüşe sahip stratejik bir çözüm haline geldiğini belirten Murat Yılmaz; “büyük işletmeler, daha yenilikçi oyunlaştırılmış çözümlere yatırım yaparken, KOBİ’ler de artan rekabete yanıt olarak işe alım ve satış faaliyetlerini oyunlaştıracak.” dedi.

Temel faydalar, çalışan bağlılığı ve verimlilik olacak

Çalışan bağlılığı, bugün ve gelecekte yöneticilerin karşılaştığı en büyük zorluklardan biri olmaya devam edecek. Bu sorunu çözmek için şirketler, çalışanları için işi daha anlamlı ve eğlenceli hale getirmek amacıyla oyunlaştırmaya yönelmeye başladı. Gartner’ın son araştırması, çalışanların oyunlaştırılmış projelere katılımının yüzde 48 oranında daha fazla olduğunu gösteriyor. Dahası, çalışanların yüzde 72'si çalışmak için daha çok motive olduklarını belirtiyor. Benzer şekilde, oyunlaştırmanın çalışanların yüzde 90’nın verimliliğini artırdığı kanıtlanmış durumda.

Oyunlaştırma ile işe alım ve eğitim süreçleri yeni bir boyuta taşınacak

Oyunlaştırma ile IK departmanlarının performansının ve işe alım süreçlerinin yeni bir boyuta taşınması bekleniyor. Adayların doğal bir şekilde işe alım süreçlerine dahil olması ve ilgili pozisyon için yeteneklerini daha belirgin bir şekilde ifade edebilmeleri en önemli faydalar olarak öne çıkıyor.

Oyunlaştırma, kurumsal sürdürülebilirlik kampanyalarına yön verecek

Sürdürülebilir markalara yönelik tüketici talebi önümüzdeki yıllarda daha da artacak. Bugün iş dünyası liderlerinin yüzde 90'ından fazlası sürdürülebilirliği şirketlerinin başarısının temel itici güçlerinden biri olarak görüyor. Bu nedenle şirketler, oyunlaştırmanın yardımıyla sürdürülebilirlik girişimlerini hızlandırıyor. Küresel sürdürülebilirlik pazarının 2025 yılına kadar yüzde 26,6 büyüyeceği göz önüne alındığında, daha fazla şirketin oyunlaştırılmış yeni çözümleri benimsemesini bekliyoruz.

Sürükleyici teknolojiler, yapay zeka ve IoT, oyunlaştırma çözümleriyle bütünleşecek

2024’te oyunlaştırmanın, erişilebilirlik, etkileşim ve yaşam tarzı ile entegrasyonu, Artırılmış Gerçeklik (AR), Sanal Gerçeklik (VR) ve Karma Gerçeklik (MR) gibi sürükleyici teknolojilerin kullanımıyla kolaylaştırılacak. Yapay zeka destekli oyunlaştırılmış sistemler aynı zamanda kuruluşların daha iyi işe alım ve eğitim programları uyarlamasına da olanak tanıyacak.

Nielsen ayrıca, artık her altı tüketiciden birinin giyilebilir cihaza sahip olduğunu belirtiyor. Benzer şekilde, bu yıl küresel olarak 35 milyar, 2025 yılına kadar ise 75,44 milyar IoT cihazı konuşlandırılacak. Bu nedenle IoT, nasıl yaşadığımızı, iletişim kurduğumuzu ve başkalarıyla nasıl etkileşime girdiğimizi etkileyebilecek birçok fırsat barındırıyor.

Blokzincir teknolojisinin ise oyunlaştırma mekaniğine esneklik katması bekleniyor. Kazanılan rozetler veya deneyim puanlarının güvenli bir şekilde kripto para birimleriyle değiştirilebilir olması planlanıyor.


SANAYİ HABER AJANSI

Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.