‘KOBİ’lerimiz internet alan adı tescilini de almalı’

Türkiye’de birçok firma kişisel maillerde kullanılan uzantıları ticari maillerinde de kullanıyor. Adres Patent Genel Müdürü Cumhur Akbulut, Türkiye’deki işletmelerin yüzde 95’inin KOBİ niteliğine sahip olduğuna dikkat çekerek, “Firmalarımız marka tescil işlemlerini yaparken markalarının internet alan adı tescil işlemlerini de gerçekleştirmeli” dedi.

‘KOBİ’lerimiz internet alan adı tescilini de almalı’
Yayınlama: 29.09.2023
5
A+
A-

Sınai mülkiyet ekosisteminde internet alan adları marka tescil işlemlerinin devamı niteliğini taşıyor. Türkiye’de birçok firma marka tescil işlemlerini yaparken, alan adı başvurularını yapmayı ihmal ediyor. Bu durumu birçok firmanın mail sistemlerinde kişisel uzantılarla ilgili kullanımları artırdığına vurgu yapan Adres Patent Genel Müdürü Cumhur Akbulut, marka sahiplerinin internet alan adı tescilini alması gerektiğini söyledi. Türkiye’deki işletmelerin yüzde 95’inin KOBİ niteliğine sahip olduğuna dikkat çeken Akbulut, “Firmalarımız marka tescil işlemlerini yaparken markalarının internet alan adı tescil işlemlerini de gerçekleştirmeli. Aksi halde kötü niyetli kişiler tarafından internet alan adları alınarak markanızın dijital platformlardaki erişimleri engellenebilir” dedi.

Pandemiyle e-ihracat ve e-ticaret alanında hizmet veren firma sayısının yüzde 50’den fazla artış göstererek 350 bini bulduğuna dikkat çeken Cumhur Akbulut, “Ancak bu firmaların yaklaşık 30 bininin kendi internet sitesi bulunuyor. Sonuç itibarıyla iş yaptığınız tedarikçi, firmanıza yönelik bir araştırma yaptığında internet üzerinden sizinle ilgili verilere ulaşamadığında bu durum güvensizlik yaratabilir. Bunun önüne geçmek adına marka tesciliyle birlikte, firmanızın alan adını da tescil ettirmeniz hem bilinirlik ve tanıtım konusunda size avantaj sağlayacak hem de kötü niyetli kişilerin bu durumu fırsatçılığa çevirmesinin önüne geçecek” açıklamasında bulundu.

“İhracatçı firmalarımız için bu durum bir kat daha fazla önem arz ediyor”

Hemen hemen her 3 firmadan birisinin markası adına kendi mail adresinin olmadığına vurgu yapan Cumhur Akbulut, “İhracatçı firmalarımız için bu durum bir kat daha fazla önem arz ediyor. Özellikle KOBİ’lerimizin, satış yaptıkları pazarlarda etkin olmanın en önemli göstergeleri arasında marka tescil işlemlerinin hem mail uzantılı alan adı hem de fiziki marka başvurusunda geçiyor” diye konuştu. Türkiye’de yapılan ihracatın katma değerini artıran en önemli unsurlar arasında sınai mülkiyet haklarının da yer aldığını ifade eden Akbulut, “Yapmış olduğumuz markalı ihracat mevcut ürünün kilogram başı ihracat değerini de artırıyor. Bu yüzden patentli ve markalı ihracatı artırmamız gerekiyor. Bu durum reel sektörde istihdamdan üretime kadar birçok alanda olumlu yönde zincirleme etki yaratacaktır” değerlendirmesinde bulundu.

Kaynak: SANAYİ HABER AJANSI

Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.