Milli Hızlı Tren’e ASELSAN’dan Kritik Teknoloji Desteği

Türkiye’nin demiryolu alanındaki yerli ve milli atılımları hız kesmeden sürerken, raylı sistem teknolojilerinde önemli bir iş birliği daha hayata geçirildi. Türkiye Raylı Sistem Araçları Sanayii A.Ş. (TÜRASAŞ) tarafından üretimi devam eden 225 kilometre/saat işletme hızına sahip Milli Hızlı Tren projesinde kullanılacak kritik sistemlerin tedariki için ASELSAN ile 70 milyon Euro’yu aşan dev bir anlaşma imzalandı.

Milli Hızlı Tren’e ASELSAN’dan Kritik Teknoloji Desteği
Yayınlama: 20.06.2025
6
A+
A-

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’nun şahitliğinde, TÜRASAŞ Genel Müdürü Selim Koçbay ve ASELSAN Genel Müdürü Ahmet Akyol arasında imzalanan sözleşme, Türk mühendisliğiyle geliştirilen ileri teknolojilerin raylı sistemlere entegrasyonunda yeni bir dönemi başlatıyor.

ASELSAN’dan Milli Trene Hayati Sistemler

İmzalanan 70.626.000 Euro’luk sözleşme kapsamında, Milli Hızlı Tren projesinde kullanılacak olan Çekiş Sistemi ve Tren Kontrol ve Yönetim Sistemi (TKYS) ASELSAN tarafından sağlanacak. Türkiye’nin savunma ve teknoloji devi ASELSAN’ın mühendislik gücüyle geliştirilen bu sistemler, halihazırda 2023 yılından bu yana Milli Elektrikli Trenlerde güvenle yolcu taşıyor.

CESUR™ Cer Sürücüsü: Türkiye’de Bir İlk

ASELSAN tarafından tamamen özgün olarak tasarlanan aselRAIL CESUR™ EMU, Türkiye’de yolcu taşımacılığında kullanılan ilk yerli cer sürücüsü olma özelliğini taşıyor. Kompakt yapısı içerisinde çift motor sürücüsü, yardımcı güç ünitesi, batarya şarj birimi ve sıvı soğutma sistemini bir arada barındıran CESUR™, emsallerine kıyasla yüksek güç yoğunluğuyla öne çıkıyor.

Bu sistem sayesinde Milli Hızlı Tren, yol koşullarına ve yük durumuna bağlı olarak optimum performansla çalışabilecek. Aynı zamanda enerji verimliliği, bakım kolaylığı ve uzun ömürlü kullanım gibi avantajlar sunacak.

TKYS: Trenlerin Beyni ASELSAN’a Emanet

ASELSAN’ın geliştirdiği Tren Kontrol ve Yönetim Sistemi (TKYS) ise trenin hızlanma, frenleme, durma, kapı kontrolü, yolcu geçişleri, yüksek gerilim denetimi gibi hayati fonksiyonlarının yanında; iklimlendirme, aydınlatma ve bilgilendirme gibi konfor odaklı sistemlerin yönetimini de üstlenecek.

Tamamen modüler yapıda geliştirilen TKYS, donanımı, yazılımı, elektronik kartları ve algoritmaları ile %100 yerli üretim olarak tasarlandı. ASELSAN’ın mühendislik altyapısı ile geliştirilen sistem, güvenilirlik ve emniyet standartlarında da dünya standartlarını yakalıyor.

Bakan Uraloğlu: “500 Milyon TL’lik Yeni Destek Yolda”

Eurasia Rail 2025 Fuarı’nın kapanış gününde konuşan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye’nin raylı sistemler alanındaki büyümesini vurgulayarak şu açıklamalarda bulundu:

“Bugün burada sadece bir sözleşmeye değil, milli demiryolu sanayimizin yükselişine tanıklık ediyoruz. ASELSAN ve TÜRASAŞ iş birliğiyle Milli Hızlı Trenimizin en kritik bileşenleri artık tamamen yerli üretimle sağlanacak. Önümüzdeki ay açıklayacağımız 500 milyon TL’lik yeni destek programı ile raylı sistem yatırımlarını daha da hızlandıracağız. Ayrıca, Marmaray araçlarının pantograflarının yerlileştirilmesi, Vagon Takip Projesi ve Dijital Demiryolu Yönetim Sistemi için de önemli iş birliklerine imza attık. Türkiye demiryolu sanayisinde artık sadece tüketici değil, teknoloji ihraç eden ülke konumuna yükseliyor.”

ASELSAN Genel Müdürü Ahmet Akyol: “Milletimizin Hizmetindeyiz”

ASELSAN Genel Müdürü Ahmet Akyol da tören sonrası yaptığı değerlendirmede şu ifadeleri kullandı:

“Milli Hızlı Trenimizin en kritik sistemleri ASELSAN’dan! Uluslararası Eurasia Rail Fuarı’nda, Sayın Bakanımızın şahitliğinde, ülkemizin raylı sistem vizyonuna katkı sağlayacak önemli bir adım attık. TÜRASAŞ ile imzaladığımız anlaşma kapsamında aselRAIL markalı sistemlerimizle bu vizyonun bir parçası olmaktan gurur duyuyoruz. ASELSAN mühendisliği, yüksek teknoloji gerektiren tüm alanlarda olduğu gibi raylı sistemlerde de milletimizin hizmetinde olmaya devam edecek.”

Kaynak: Sanayi Haber Ajansı

Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.