Hızlı servis restoranlar zinciri sektörünün dinamik yerli markaları Saloon Burger ve PizzaLazza, güçlü büyüme ivmelerini 2024 yılının ilk dokuz aylık döneminde de sürdürdüler ve pazarın üzerinde büyüme rakamları elde ettiler.
Her iki markanın, 2024 yılı ilk 9 aylık döneminde gösterdikleri performansı değerlendiren, Saloon Burger ve PizzaLazza Genel Müdürü Murat Aytar, “Hızlı servis restoranlar sektörünün dinamik markaları Saloon Burger ve PizzaLazza, 10 yılı aşkın bir süre içerisinde tüketicileriyle çok güçlü bağlar kurdular. Yenilikçi lezzetlerimiz, ürün ve hizmet kalitemiz, lokasyon ve pazarlama stratejilerimizle büyümemizi sürdürüyoruz. 2024 yılının ilk dokuz aylık döneminde, her iki markamız da hem pazarın hem de 2023 yılı genelinin üzerinde bir büyüme ivmesi elde etti. Bu başarının asıl mimarları olan, merkez ofisimiz ve restoranlarımızdaki tüm çalışma arkadaşlarıma, Franchise iş ortaklarımıza ve lezzetlerimizi günlük hayatlarının bir parçası olarak kabul eden tüm tüketicilerimize teşekkürlerimizi sunuyoruz” dedi.
Saloon Burger ve PizzaLazza Genel Müdürü Murat Aytar, sözlerini şöyle sürdürdü:
“2024 yılı ilk üç çeyreğinde pizza mutfağının yüzde 4, burger mutfağının ise yüzde 12 büyüme kaydettiği değerlendiriliyor. Önemli bir gösterge olarak takip ettiğimiz fiş sayısı bazında, aynı dönem içerisinde PizzaLazza markamız yüzde 17, Saloon Burger markamız ise yüzde 22 büyüme kaydetti. Pazardan hızlı büyüme gösteren her iki markamızın da büyüme oranları, aynı zamanda 2023 yılı büyüme oranlarının da üzerinde gerçekleşti. Ciro büyümelerimiz de güçlü bir şekilde sürdü. Tüketici ve okazyon odaklı lezzet ve sunum inovasyonlarımız, doğru lokasyonlarda büyüme kararlarımız ve Franchising stratejilerimiz, marka bilinirliği yatırımlarımız, bu büyümenin temel faktörleri oldu.”
2025’te PizzaLazza 20, Saloon Burger 16 Kente Yayılacak, 675 Kişi İşe Alacak
Her iki markanın da, 2025 yılında daha fazla restoranla yeni lokasyonlarda ve yeni illerde yaygınlaşmayı sürdüreceğini belirten Saloon Burger ve PizzaLazza Genel Müdürü Murat Aytar, “2025 yılında, PizzaLazza restoran sayımızın 180’e, Saloon Burger restoran sayımızın da 80’e ulaşmasını öngörüyoruz. PizzaLazza markamız şu anda 12 ilde hizmet veriyor ve bu sayıyı 20’ye çıkarmayı hedefliyoruz. İstanbul, Ankara, Bursa, Eskişehir ve Kocaeli’nin yanı sıra, Çanakkale, Denizli, Edirne, İzmir, Karabük, Manisa, Kütahya ve Zonguldak PizzaLazza markamız özelinde öncelikli illerimiz. Halen 9 ilde hizmet veren Saloon Burger markamız da 2025 yılında 16 ile yayılacak. Saloon Burger için öncelikli illerimiz de, yine İstanbul, Ankara, Bursa ve Kocaeli’nin yanı sıra Tekirdağ, Balıkesir, Bolu, Çanakkale, Düzce, Karabük, Kütahya ve Zonguldak” dedi.
Saloon Burger ve PizzaLazza Genel Müdürü Murat Aytar, sözlerini şöyle sürdürdü:
“PizzaLazza markamızla aktif bir Franchising stratejimiz var, Saloon Burger markamızla ise restoranlarımızı genellikle kendi bünyemizde işletiyoruz, ancak bu markamızın Franchising büyümesi de artan bir ivme ile sürüyor. Franchise olarak işletilen restoran sayımızın, 2025 yılı sonu itibarı ile, PizzaLazza markamızda 144’e, Saloon Burger markamızda da 20’ye ulaşmasını hedefliyoruz. Merkez ofisimiz, PizzaLazza ve Saloon Burger restoranlarımızın tüm ürün ihtiyaçlarını tek bir noktadan düzenli sevkiyatla karşılayan 9 bin metrekare alana yayılı lojistik merkezimiz ve kendi işlettiğimiz restoranlarımızda mevcut durumda 2 bin 25 kişiye doğrudan istihdam sağlıyoruz. İstihdamımız, 2025 yılında toplam 675 yeni işe alımla 2 bin 700 kişi düzeyine gelecek.”
Marka Bilinirliği Yatırımları
Saloon Burger ve PizzaLazza Genel Müdürü Murat Aytar, şunları dile getirdi:
“Marka bilinirliği yatırımlarımız da sürüyor. Dijital yaşam, günümüzün en önemli sosyal dinamikleri arasında ön sırada. Dijital yaşam ve evde tüketim alışkanlıkları, markalar için önemli fırsatlar sunuyor. Her iki markamızla da dijital kanallarda sürdürülebilir büyümeye büyük önem veriyoruz ve bu alana düzenli yatırım yapıyoruz. Önde gelen online sipariş platformlarının tümüyle güçlü ilişkilerimiz ve başarılı kampanya yönetimimizle büyümeye devam ediyoruz. Bu kanalların ana sayfa bannerlarında görüntü payımızı arttırıyor, kampanya iletişimlerimize devam ediyoruz.”
Yenilikçi Lezzetle Sürekli Artan Ürün Çeşitliliği
2024 yılında, Saloon Burger ve PizzaLazza’nın ürün çeşitliliği alanında önemli adımlar atıldığına vurgu yapan Murat Aytar, “Evde yeme sosyal trendinde artış görülürken, e-ticaret platformlarının gelişimi de özellikle son 3 yılda hızlı servis restoranlarının iş modellerini değiştirdi ve geç saatlere kadar eve servis isteme imkanını arttırdı. Sektörümüzde eve servisin payının artan bir ivmeyle büyümeye devam etmesini ön görüyoruz. Bu trendi en iyi şekilde değerlendirmek için, farklı okazyonlara eşlik edecek farklı ürünler geliştirebilmek önemli. Saloon Burger markamızla bu yıl 5 farklı burger ve iki farklı tavuk lezzetinin yanı sıra farklı sunum alternatifleri ve Dubai Çikolatalı Sundae gibi farklı tatlılar ile farklı Milkshake içecekleri ürünlerimize ekledik” şeklinde konuştu.
Murat Aytar, sözlerini şöyle sürdürdü:
“PizzaLazza markamızın menüleri de geleneksel ve evrensel lezzetler sunan yepyeni pizzaların yanı sıra, Lezzetzalarımız, Pastel de Nata gibi farklı lezzetlerle daha da zenginleşti.”
SANAYİ HABER AJANSI