Volvo Car Türkiye Genel Müdürü Alican Emiroğlu, Volvo Cars’ın güncel modelleri, elektrifikasyon ve sürdürülebilirlik vizyonu detaylandırılırken, 2024 yılına yönelik plan ve stratejileri hakkında bilgiler paylaştı.
Volvo Car Çek Cumhuriyeti Genel Müdürlüğü görevini başarıyla sürdürdükten sonra, uluslararası deneyim kazanarak Türkiye’ye dönen Alican Emiroğlu, Volvo Car Türkiye Genel Müdürü olarak yeni pozisyonunda görevine başladı.
Volvo Car Türkiye Genel Müdürü Alican Emiroğlu, Türkiye'nin 2023 yılında elde ettiği başarıyı 2024 yılında da premium segmentte SUV lideri olarak sürdürdüğünü belirterek, globalde de büyük bir başarı yakaladıklarını ifade etti. Emiroğlu, “Volvo Car Türkiye geçtiğimiz yıl şimdiye kadarki en büyük satış başarısını kaydetti. Aynı başarılı ivmeyi bu yıl da artırarak rekor satış rakamlarına ulaşmayı hedefliyoruz. Türkiye’nin elde ettiği bu başarıyı yurt dışından izlemek çok gurur vericiydi. Bu başarıya imza atan takım arkadaşlarımı yürekten kutluyorum ve tekrar böyle bir ailenin parçası olduğum için çok mutluyum. Birlikte yeni başarılara imza atmak için heyecanlıyım.” dedi.
Volvo Car Türkiye’nin 2023 yılında tüm zamanların rekorunu kırarak 11.646 adetlik satışla önemli bir başarıya imza attığının altını çizen Emiroğlu; “Bu başarıyı 2024 yılında da sürdürmeyi hedefliyoruz. 2024 yılında ilk 7 ayda 7 bin 614 adet satış gerçekleştirerek, geçen yıla kıyasla sunulan segment payımızı yüzde 16,10’dan yüzde 19,8’e çıkardık. Toplam binek pazarında ise geçen yıl yüzde 1,2 pazar payını artırarak, 2024 ilk 7 ayda yüzde 1,42 ile rekor bir pazar payına ulaştık” dedi.
Volvo Cars’ın globalde 2024 yılının ilk 7 ayında, bir önceki yıla oranla yüzde 13’lük bir büyüme ile toplam 445 bin 520 adetlik bir satış rakamına ulaştığını ifade eden Alican Emiroğlu; “Global satışların yüzde 45’i Plug-in Hybrid ve tamamen elektrikli olan şarj edilebilir otomobillerden oluşuyor. Globalde tamamen elektrikli satış adetleri önceki yıla göre yüzde 62’lik bir artış ile 104 bin 890 adede ulaştı.
Avrupa’da ise toplam satışlarda yüzde 33’lük bir büyüme kaydeden Volvo Cars, Avrupa’da 2024 yılında ilk 6 ayda en hızlı büyüyen marka oldu. Avrupa satışlarının yüzde 64’ü plug-in hybrid ve tamamen elektrikli modeller oluşuyor. Plug-in hybrid modellerde segmentteki liderliğini korumaya devam eden Volvo Cars, Avrupa pazarında plug-in hybrid modeller içinde XC60 PHEV en çok tercih edilen model oldu” dedi.
Sürdürülebilirlik ve elektrifikasyon vizyonu çerçevesinde, 2030 yılı itibariyle tamamen elektrikli otomobillere geçmeyi planlayan Volvo Cars’ın 2040 yılına kadar da iklim nötr bir şirket olmayı hedeflediğini ifade eden Alican Emiroğlu; “Bu doğrultuda mevcut süreçlerini iyileştirmeye odaklanıyor, 2025 yılı için iklim eylem planı ve döngüsel ekonomi alanında çalışmalara devam ediyoruz. 2025 yılı itibariyle global satışlarımızın yüzde 50’sinin tamamen elektrikli otomobillerden olmasını planlarken, otomobil başına düşen karbon ayak izini de yüzde 40 oranında azaltmayı hedefliyoruz” dedi.
Plug-in hybrid ve tamamen elektrikli otomobil satışlarında yüzde 40’lık bir oranla bu yılı kapatmayı hedefleyen Volvo Car Türkiye, 2025 yılında bu potansiyeli yüzde 60’ın üzerine çıkarmayı planlıyor.
SANAYİ HABER AJANSI