Yılan Yılı, bayram tüketiminin iyi karnesiyle başladı

CGTN Muhabiri Cao Beidan, Çin’in Bahar Bayramı’nın, geçen aralık ayında UNESCO tarafından BM Somut Olmayan Kültürel Miras Temsilli Listesi’ne dahil edildiğini belirtti.

Yılan Yılı, bayram tüketiminin iyi karnesiyle başladı
Yayınlama: 06.02.2025
0
A+
A-

CGTN Muhabiri Cao Beidan, Çin’in Bahar Bayramı'nın, geçen aralık ayında UNESCO tarafından BM Somut Olmayan Kültürel Miras Temsilli Listesi’ne dahil edildiğini belirtti. O tarihten sonraki ilk Bahar Bayramı süresinde tüketimin zirveye çıktığını aktaran Cao Beidan, “8 günlük bayram tatilinde yurtiçi seyahat yapanların sayısı yüzde 5.9 artarak 501 milyona ulaşırken seyahat harcamaları yüzde 7 büyüyerek 677 milyar yuanı aştı. Sınır kapılarından 14 milyon 366 bin Çinli ve yabancı giriş-çıkış yaptı. Bayram sırasında sinema salonlarının gişe hasılatı ve izleyicilerin sayısı günden güne rekor kırdı. Çin, 2025 yılının başından bu yana toplam gişe hasılatıyla Kuzey Amerika’yı geride bırakıp dünyanın birinci sırasına oturdu. Çin’in Yılan Yılı, göze çarpıcı tüketim performansları sayesinde ulusal ekonomisi için mükemmel bir başlangıç oldu.” dedi.

Bu bayramda kültür ve teknoloji unsurlarının önemli bir rol oynadığını ifade eden Cao Beidan, şunları kaydetti:

“'Somut Olmayan Kültürel Miras', internette en fazla aranan terimlerden biri oldu. 'Antik kent gezisi' ve 'Ying Şarkı ve Dans Gösterisi' gibi etkinliklerin internetteki aranması, 2 ila 6 kat arttı. Teknoloji açısından Bahar Bayramı Beyitleri, kağıt kesme sanatı ve “Metaverse Panayır” hep yapay zeka (AI) teknolojisinin yardımıyla gerçekleştirildi. Teknoloji ve geleneksel kültürün birleşmesiyle bir yenilik yaratıldı. Bahar Bayramı’nın ekonomik canlılığı aynı zamanda dünyayı da ısıttı. Dünya nüfusunun beşte biri, çeşitli yollarla bayramı kutladı. Çin’in sosyal medya aplikasyonu Xiaohongshu’nun (Red Note) aracılığıyla yabancılar Bahar Bayramı beyitleri yazmayı ve Çin mantısını pişirmeyi öğrendi, hatta bayram galasını seyretti. Yabancılar da bayram çoşkusunu yaşadı.”

Çin'in dışa açılma seviyesini sürekli yükselterek gümrük vergilerini azalttığını açıklayan Cao Beidan, “Bunun sayesinde yabancı menşeli ürünler de Bahar Bayramı’nın hediye paketleri seçenekleri oldu. Yeni Zelanda’nın kivileri, Şili’nin kirazları, Avustralya’nın ıstakozları ve Rusya’nın yengeçleri…Yabancı ürünler Çin piyasasına girerek Çinlilerin farklı tüketim taleplerini karşıladı. Bununla beraber vize işlemlerinin kolaylaştırılmasıyla ve 'China Travel' ile 'Chinese New Year' etkisinin birleşmesiyle yabancı turistler de Çin’e akın etti. Bu Bahar Bayramı sırasında Çin’e gelen yabancı turistlerin sayısı 2024 yılına kıyasla yüzde 150 arttı. Bunun yanı sıra Çinli turistler de dünyanın 2 bin 100’den fazla kentinde iz bıraktı.” ifadelerine yer verdi.

Cao Beidan, bayram tüketiminde iyi bir karne gösterilmesiyle, insanların Çin ekonomisinin nabzını tutabildiğini belirterek “Son günlerde Uluslararası Para Fonu, Çin ekonomisinin 2025 ve 2026 büyüme beklentilerini yükseltti. Yabancı sermayeli firmalar da Çin’e olan yatırımları artırma kararı aldılar. Bahar Bayramı’nın penceresiyle dünya dışa daha açık ve daha kapsayıcı bir Çin’i gördü ve Çin ekonomisinin dinamizmine tanık oldu. Yeni yılda dış ortamda yine belirsizliklerin mevcut olmasına rağmen Çin ekonomisinin uzun vadeli ve iyi yönde gelişme eğilimi değişmediği için reformun daha da derinleştirilmesi ve yüksek seviyeli dışa açılma politikasının genişletilmesiyle Çin yükselişini sürdürecek ve yılanın büyük cesaretiyle kendisini geliştirirken, dünyaya da pozitif enerji katacak.” dedi.

 


SANAYİ HABER AJANSI

Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.