ASO’da Dijital Oyun Sektörünün Geleceği Masaya Yatırıldı

Ankara Sanayi Odası (ASO) 35 No’lu Bilgisayar Yazılımları Sanayi Meslek Komitesi, Türkiye’de hızla gelişen dijital oyun sektörünün geleceğini değerlendirmek amacıyla önemli bir organizasyona imza attı. “İkinci Yüzyılda Oyun Paneli” başlığıyla ASO Zafer Çağlayan Meclis Salonu’nda gerçekleştirilen etkinlik, sektör temsilcilerini, akademisyenleri ve kamu yetkililerini bir araya getirdi.

ASO’da Dijital Oyun Sektörünün Geleceği Masaya Yatırıldı
Yayınlama: 23.05.2025
4
A+
A-

“Sektör ekonomik olduğu kadar kültürel bir dönüşüm alanı”

Panelin açılış konuşmasını yapan ASO Meclis Üyesi ve Komite Başkanı Nuray Başar, dijital oyun sektörünün yalnızca ekonomik bir alan olmadığını, aynı zamanda kültürel ve vizyoner bir değişimi temsil ettiğini vurguladı. Başar, “Bugün burada yalnızca bir sektörü değil, bir vizyonu ve gelecek hayallerimizi tartıştık. Gençlerimiz için bu panel, belki de ilham verici bir başlangıç olacak” dedi.

Panelin moderatörlüğünü ASO 35 No’lu Komite Başkan Yardımcısı ve Simsoft Genel Müdürü Dr. Gökçe Yıldırım Kalkan üstlenirken, panelde şu isimler konuşmacı olarak yer aldı:

Dr. İbrahim Semizoğlu – Gençlik ve Spor Bakanlığı Bilgi İşlem Dairesi Başkanı

Ahmet Arvas – Ankara Kalkınma Ajansı Yatırım Destek Ofisi Koordinatörü

Doç. Dr. Ufuk Çelikcan – Hacettepe Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Öğretim Üyesi

Türker Karahan – UDO Kurucusu

Gündem: Simülasyon, girişimcilik ve destek mekanizmaları

Panelde, simülasyon teknolojilerinden oyun geliştirme politikalarına, kamu desteklerinden girişimcilik ekosistemine kadar pek çok başlık ele alındı. Özellikle üniversitelerle sektör arasındaki iş birliklerinin artırılması ve genç girişimcilere sağlanan desteklerin yaygınlaştırılması gerektiği vurgulandı.

Etkinliğe ASO Meclis Üyeleri Oğuz Yılmaz ve Tuncay Küçükpehlivan, ASO Genel Sekreteri Prof. Dr. Mehmet Cansız, Genel Sekreter Yardımcısı Oktay Yaman, çok sayıda komite üyesi ve yazılım sektörü temsilcisi katıldı.

“Gençler geleceği inşa edecek”

Konuşmasında gençlerin sektör için taşıdığı öneme dikkat çeken Nuray Başar, “Komite olarak ‘İkinci Yüzyılda’ teması altında yapay zeka, siber güvenlik, oyun yazılımları gibi başlıklarda paneller düzenlemeye devam edeceğiz. STEM alanındaki öğrenci topluluklarıyla sürekli temas halindeyiz. Mentorluk, staj ve iş bulma süreçlerinde onların yanındayız. Çünkü bugünün gençleri yarının Türkiye’sini inşa edecek” ifadelerini kullandı.

“Türkiye artık sadece oyuncu değil, üretici ve ihracatçı”

Oyun sektörünün Türkiye için taşıdığı stratejik öneme değinen Başar, yerli oyun firmalarının uluslararası başarılarına dikkat çekti. “Peak Games, Rollic, Dream Games gibi küresel başarı yakalamış firmalarımız, Türkiye’nin bu alandaki potansiyelini net şekilde ortaya koyuyor. Girişimlerin artışı, teknoparklarda büyüyen ekipler ve üniversitelerde açılan oyun yazılımı programları, sektörün artık stratejik bir konumda olduğunu gösteriyor” dedi.

Panel, bilgi paylaşımı ve iş birliği mesajlarıyla sona erdi

Panelin ikinci bölümünde konuşmacılar, Türkiye’de oyun geliştirme ekosisteminin mevcut durumu, devlet destekleri, yatırım süreçleri, üniversite-sektör iş birlikleri ve simülasyon teknolojileri üzerine sunumlar yaptı. Katılımcıların sorularının yanıtlandığı interaktif bölümle etkinlik sona erdi.

Etkinliğin sonunda Komite Başkanı Nuray Başar, organizasyona katkı sunan ASO Başkanı Seyit Ardıç başta olmak üzere tüm komite üyelerine, panelistlere ve katılımcılara teşekkür etti. Başar, dijital oyun sektöründe Türkiye’nin yeni yüzyılda daha güçlü bir aktör olacağını ve bu yöndeki adımların ASO çatısı altında kararlılıkla süreceğini ifade etti.

Kaynak: Sanayi Haber Ajansı

Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.