Mağazanolsun ile e-ticarete başlayanlar Fornium.uk ile e-İhracatçı oldu

Milyonlarca TL’lik kurulum ve işletme masrafı yaptırmadan 24 saat içinde babaanneleri, emeklileri ve asgari ücretlileri e-ticaret ile tanıştıran Mağazanolsun Fornium.uk ismi ile İngiltere’de e-ihracata başladı.

Mağazanolsun ile e-ticarete başlayanlar Fornium.uk ile e-İhracatçı oldu
Yayınlama: 12.02.2025
0
A+
A-

Tıpkı Mağazanolsun sistemindeki gibi şirket kurulumundan pazaryeri yönetimine, depolamadan rakip araştırmasına kadar tüm işlemleri Fornium.uk’nın üstlendiği sistemle Türk satıcılar uluslararası pazaryerlerindeki gibi aylarca beklemeden ve milyonlarca TL harcamadan 24 saat içinde ihracatçı oluyor. Fornium markası yakında Avrupa, ABD, Kanada, Türki Cumhuriyetler ve Orta Doğu’da da satışa başlayacak. Nüfusun yüzde 87’sinin online alışveriş yaptığı İngiltere’de satıcıları yüzde 900’e varan kârlılık bekliyor.

Türkiye’nin 262 milyar dolarlık ihracat gelirinde e-ihracatın payı her geçen gün artan bir ivme ile yükseliyor. 2022'de yaklaşık 2.17 milyar dolar olan e-ihracat oranı 2023'te yüzde 131 artış göstererek 5 milyar doları aştı. Döviz geliri nedeniyle kuruluşlar ve bireysel satıcıların da e-ihracata olan ilgisi ve talebi her geçen gün artıyor. Ticaret Bakanlığı tarafından yerli markaların uluslararası pazar yerleri olan Amazon, AliExpress, Etsy, Joom, Ebay, Walmart ve Rakuten gibi alanlarda daha fazla mağaza açması ve daha fazla ürünle satış yapması için farklı hibe ve destek programları yürütüyor. Buna karşın uluslararası pazaryerlerinde mağaza açmak ve satışa başlamak istenilen regülasyonlar nedeniyle hayli uzun ve masraflı bir girişime dönüşüyor. Pazaryeri yönetim ücretleri, kurum içi reklamlar, yorum ve iade süreçleri e-ihracat yapmak isteyen satıcıları en çok zorlayan konuların başında geliyor. Uluslararası pazaryerleri depoları ve lojistik merkezlerinde ürünleri çok kısa süreliğine tutuyor bu sebeple de çok hızlı satış yapılacak ürünlere ve satıcılara yönelim sağlıyor. Tüm bunlara ek olarak e-ihracatta Çinli markalar Temu ve Sheini TikTok Shop’un Avrupa ile ABD pazarlarındaki ağırlıkları ise her geçen gün artıyor. Türk satıcılar Çinli üreticilerle fiyat ve ürün çeşitliğinde rekabette çok geride kalıyor.

Mağazanolsun’un başarısını İngiltere’ye taşıdı

E-ihracat en kazançlı ticaret yolu olmasına rağmen yoğun rekabet, pazar ve rakip analizi, doğru ürün ve doğru fiyatlandırma gibi unsurlar nedeniyle zorlukları da hayli fazla bir alana dönüşüyor. Bu noktada e-ihracatı tıpkı e-ticaret gibi kolay hale getirmek de hayati önem taşıyor. Uzun yıllardır teknoloji dünyasının ihtiyaçlarına yanıt veren özel çözümler üreten Tekkart, Türkiye’de 24 saatte e-ticarete başlamayı ve 3 ay içinde kâr etmeyi mümkün kılan Mağazanolsun’un ardından yine 24 saat içinde Sterlin kazancı sağlayan e-ihracat platformu Fornium.uk’yı hizmete sundu. Gıda, konserve, bakliyat, baharat, kahvaltılık, ev dekorasyonu, bebek eşyası, otomotiv, kozmetik ve hazır giyim gibi birçok farklı kategorideki yerli ürünün İngiltere pazarı ile buluşturmasını sağlayan Fornium.uk, e-ihracatın zorlu süreçlerini kendi üstleniyor. Bu kapsamda e-ihracat yapmak isteyenler uluslararası kargo anlaşmaları, gümrük işlemleri, ödeme sistemi, vergi ve KDV süreçleri, pazar analizi, hedef kitle araştırması, müşteri deneyimi yönetimi gibi pek çok başlığı kendileri yönetmesi gerekirken Fornium.uk’da ise sistem tüm e-ihracat anlaşmalarını kendisi gerçekleştiriyor. Satıcılar ise sadece ürünlerini sisteme yükleyerek, gelen siparişleri karşılıyor.

Hepimizin e-ihracat atağına kalkması gerekiyor

Türkiye’nin e-ihracat için büyük bir potansiyel taşıdığını, başta Avrupa olmak üzere Türk ürünlerine yönelik büyük bir ilgi olduğunu ifade eden Fornium.uk CEO’su Kubilay Çil, “Ticaret Bakanlığı, 2025 yılı için e-ihracat hedefini 8 milyar dolar olarak açıkladı. Bu rakama ulaşabilmek için e-ihracat konsorsiyumları ve e-ihracat şirketlerinin başta Avrupa ve yakın coğrafyalar olmak üzere büyük bir atağa kalkması gerekiyor” dedi.

Tüm regülasyonlar tek pakette sunuluyor

Kolay e-ticaret için 5 yıl önce Mağazanolsun’u kurduklarını ve satıcıların 24 saat içinde sipariş almaya başladığını, 3 ayda da kârlılık sağlayabildiklerini aktaran Kubilay Çil, “Kazandığımız e-ticaret tecrübesini e-ihracat alanına da taşımak istedik. Böylece 2024 yılında Fornium.uk’yı devreye aldık. Çünkü İngiltere dünyanın 6’ncı büyük ekonomisi konumunda bulunuyor. Amaç burada hazır mağaza ile satıcıları hemen e-ihracatçı haline getirmek. Bunda da başarılı olduğumuzu görüyoruz.  Çünkü e-ihracatta mağaza kurulumu, ürün tedariki, mobil ve SEO uyumu, kargo, lojistik altyapısı ve depo yönetimi çok önemlidir. Bunları paket halinde biz sağlıyoruz. Satılan ürünün parasının tahsili ve Türkiye’ye getirilmesi de ayrıca bir regülasyon gerektiriyor. Bunları da biz hallediyoruz. Satıcılara kalan ise Sterlin ile kâr elde etmek oluyor” ifadelerini kullandı.

Yüksek giderler yerine yüksek kârlılık formülü

Fornium.uk’nın sunduğu avantajları anlatan Çil, “Fornium olarak bireysel satıcılar ve şirketler için İngiltere’ye satış yapmayı çok daha kolay ve düşük maliyetli hale getiriyoruz. İngiltere’de KDV yani VAT süreçleri karmaşıktır. İngiltere’de yıllık 85 bin Sterlin ve üzeri satış yapanlar için ise VAT zorunludur. VAT kaydının yapılmasını sağlıyoruz. Elektronik, oyuncak, tıbbı kimyasallar yani kozmetik ve temizlik ürünleri kategorileri için UK Conformity Assessed işareti gerekir. Bunun alınmasını sağlıyoruz. Eğer doğrudan İngiltere’ye ürün gönderiyorsanız, bir EORI numarası almanız gerekir. Markalar için bu sorunu da çözüyoruz. Türkiye’den İngiltere’ye bireysel kargo ile ürün göndermek pahalı olabilir. Ortalama 0.5 kg’lık bir ürün için 10-20 sterlin kargo ücreti çıkabilir. Biz daha düşük ücretlerle kargolama imkanı sunuyoruz. Amazon ve eBay gibi platformlara kolay entegrasyon imkanı sağlıyoruz. Bu entegrasyonlarlaFornium.uk da satışa çıkan tüm ürünleri Amazon, Etsy vb pazaryerlerinde de sergileyebilme imkanı sunuyoruz. Ayrıca kendi depomuz ile daha uygun fiyatlarla depolama operasyonu yürütüyoruz. Ek olarak e-ihracata yeni başlayanlar için ücretsiz eğitimler sağlıyoruz ve sosyal medya ile dijital pazarlama stratejileri üreterek satışların artmasında rol üstleniyoruz” dedi.

60 milyon aktif müşteri potansiyeli var

İngiltere’ye ürün satmanın oldukça kârlı olduğunu kaydeden Fornium.uk CEO’su Kubilay Çil, “İngiltere’nin yıllık e-ticaret hacmi 200 milyar sterlinin üzerinde bulunuyor. Tüketicilerin satın alma gücü yüksek ve kaliteli ürünlere olan talep de çok fazla. Bunun yanında İngiltere’de 60 milyondan fazla aktif online alışveriş yapan kullanıcı var. Tüketicilerin yüzde 87’si online alışveriş yapıyor. Bu da Avrupa’daki en yüksek oranlardan biri olarak kayıtlara geçiyor. Türkiye’de 200 TL’ye satılan ürün İngiltere pazarında 2.000 TL’ye rahat alıcı bulabiliyor” ifadelerini kullandı. 

Organik ürünlere ilgi fazla

Fornium.uk’da şu ana kadar en çok satan ürünlerin kişisel sağlık ve bakım ürünleri ile takviye edici gıdalar olduğunu kaydeden Kubilay Çil, “Ayrıca, İngiltere’de tüketimi sevilen Türk markası gıda ürünleri ile doğal ve organik ürünler satışta öne çıkıyor. Son dönemde mobilya sektörüyle de önemli anlaşmalar imzalayarak, İngiltere pazarına girişlerini kolaylaştırdık” dedi.

Yakında dünyaya açılacak

Fornium’un geleceğinden de söz eden Kubilay Çil, “İngiltere’deki başarıdan sonra AB ülkeleri, özellikle Almanya ve Hollanda gibi e-ticaretin hızlı büyüdüğü lojistik merkezleri ve büyük e-ticaret hacmine sahip ülkeleri hedefliyoruz. ABD ve Kanada pazarına girmeyi hedefliyoruz. Ardında da Türki Cumhuriyetler ve Orta Doğu’da da satışa başlayacağız” sözlerini kullandı.

 


SANAYİ HABER AJANSI

Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.